kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Helge är försvunnen :( Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Helge är försvunnen :( Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Helge är försvunnen :( Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Helge är försvunnen :( Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Helge är försvunnen :( Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Helge är försvunnen :( Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Helge är försvunnen :( Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Helge är försvunnen :( Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Helge är försvunnen :( Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Helge är försvunnen :(

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptymån dec 20, 2010 8:24 pm

Har inte skrivit om det innan men Helge är försvunnen sedan fredags morgon jag har gått här och ropat och lockat och trodde han skulle dyka upp han brukar vara borta en natt men sällan,nu har det gått tre dygn har suttit uppe till två på natten och väntat och nu är jag förtvivlad,har gått runt i byn i dag och talat om att han är försvunnen men ingen har set honom,pratade med han som plogar här han sa att en Räv kan ta ett fullvuxet Rådjur Sad mitt enda hopp nu är att han blivit inlåst i ett skjul för då har han tillgång till möss ju och då får han i sig vättska,bara det att jag också fick höra att en gubbe här i byn lägger ut råttgift men efter vad jag hört klarar en katt det tex om han äter en mus som ätit råttgift MEN blir han sjuk av det så har han nog svårt att hålla värmen och då vet man inte ju vad som händer,Helge är folkskygg och bilskygg ingen kan ta honom heller eller mata in honom så något har hänt för han skulle aldrig vara hemifrån i det här vädret frivilligt i så många dagar.har ståt och ropat och lockat sen i lördags men ingen liten vän dyker upp Sad håll tummarna för att han kommer hem till mig igen Embarassed Min älskade kissekatt Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptymån dec 20, 2010 8:43 pm

Usch vad jobbigt!
Det kan vara så att han gått under något hus, någon håla och så har det snöat igen..Vet du om några hålor så försök få bort snön därifrån. Kan ju vara värt en försök.
Har du ropat på honom ute nattetid när det är tyst och stilla?
Det är ju bästa tiden för att höra om han svarar.

Tror katten behöver äta ett antal råttor el möss innan råttgiftet gör verkan hos katten.

Håller tummarna att han snart är hemma!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptymån dec 20, 2010 9:30 pm

Självklart häller vi tummarna, det är hemskt när en vän är försvunnen.
Jag tänker på att de flesta fall jag vart med om har det slutat lyckligt, men man förväntar sig alltid det värsta.
Men den där historien om rådjuret och räven var nog den mest osannorlika jag hört, men jag har gjort lite undersökningar och det händer tydligen.
study
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptymån dec 20, 2010 11:18 pm

Ja en räv kan ta ett fulvuxet rådjur lät vet det för min man är jägare även han som plogar här sa att det kunde hända,men då kan man undra varför andra katter i byn klarat sig ?vi bor i en liten by med 13 åretruntboende ,Helge har inga problem med snön det har jag set förra vintern då det var mer snö här än nu !jag är rädd för att han fått i sig råttgift och ligger sjuk någonstanns inte bra för då får han svårt att hålla värmen,han har en sjuhelsikes päls eftersom han är halvskogis så kyla tål han lätt men inte om han är förgiftad.Ska ta upp det i byalaget till våren att de inte lägger ut råttgift under stugorna här.Gud vad jobbigt det här är har ju haft Helge i 10 år
,har varit ute varge timme nu sen i söndags och ropat och lockat men det är tyst som i graven Sad
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptytis dec 21, 2010 12:34 am

Du får envetet gå ut och kalla på katten, helst nattetid.
Kolla runt efter tassavtryck!
Snön, om det kommit snö och som blir hårdare och katten är inne i en håla
så kan han kanske inte gräva sig ut.
Jag har varit med om en katt som ätit många råttor och då hade människor lagt ut råttgift, under minst ett år och kattan tog råttor för att kunna ge sina ungar di utöver den maten hon blev matad med..i ett industriområde.
Att hon insjuknade berodde på ett större antal råttor under en längre period, är det så i byn där du bor?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptytis dec 21, 2010 2:12 am

Jag lider med din oro, tyvärr har jag inga nya råd att komma med.
Läste att råttgift hos katt dröjer ca 3 dagar innan symtomen blir tydliga, hoppas du snart kan berätta om er återförening
Sad
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptytis dec 21, 2010 7:24 pm

Men, usch vad ledsen jag blir... och inget kan jag göra för dig!! De andra har gett dig många fina råd, jag har tyvärr inga fler bra tips att ge. Jag skulle nog ropa, precis som du gör... håller alla tummar och tassar för att Helge kommer tillbaka. Många kramar till dig!!
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptytis dec 21, 2010 11:32 pm

Håll i er nu så ska ni få höra Very Happy i dag på morgonen så gick jag ut på verandan för att ta ett bloss då ser jag Helges face under grannens sommarstuga scratch men vad sjutton Anne hade rätt tänkte jag han kan inte ta sig därifrån så jag drog på mig mina snowboots och bladade i väg i en meter djup snö (grannen bor hundra meter härifrån)jag trodde jag fick en infarkt alltså där jag pulsade fram för att utföra "operation rädda Helge" väl framme så tog jag tag i nackskinnet på den utmattade utsvultna katten (trodde jag) och bar honom genom meter hög snö och hem ,jag tänkte att han måste ju vara helt utsvulten och genom törstig efter fem dagar under grannens stuga Sad Men!när vi kom in så var han varken speciellt hungrig eller törstig han åt lite gran förstrött datte sig under köksbordet och tvättade sig !efter fem minuter skulle han ut igen satt och illskrek vid dörren och precis då kom gubben hem som hastigast då kastar sig katten ut genom dörren och bladar i väg tillbaks under grannens stuga scratch och där satt han och tittade hemåt ?Ja det visade sig att han inte alls behövde räddas ju vid åtta tiden kom han hem igen och nu ligger han och "trynar i min säng ,tydligen har han levt på möss de här dagarna under grannens stuga och haft det hur bra som helst och här har jag nästan brytit i hop av ängest och rädsla och trott det värsta.Den katten är knäpp alien undrar om han börja bli senil han är snart 11 år i alla fall så är han ingen hundra procent tamkatt utan går sina egna vägar:)skönt att han lever och är frisk och tycker han kan vara hemma ett tag åtmindståndet tills i morgon Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptytis dec 21, 2010 11:35 pm

hi hi nu kommer han här och fjäskar och gosar med mina ben den rackaren ,attans katt Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptyons dec 22, 2010 12:06 am

Han känner på sig att han behöver fjäska lite efter det äventyret... så skönt att du hittade honom. Han måste ju ha hört dig när du ropat, katter lever ett eget liv. Men 5 dagar under en stuga i all denna snö och kyla, tok katt!! Jag hade lätt valt att hålla mig inne, om jag hade varit katt;)

Mys ordentlige med Helge nu!!
Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptyons dec 22, 2010 1:13 am

TJOHOOO bounce
en välsignad jul
santa
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptyons dec 22, 2010 1:30 am

Men gud vad han åbäkar sig nu ja det är väl så att jag har en katt som har ADHD ;)blir nog aldrig klok på den "grabben"men vid 10 månaders ålder blev han infångad i ett industriområde tror han har ganska mycket av en "vildkatt i sig" och han gör sin egen grej fast matte lever" on the edge" ibland.Men nu är jag glad och lycklig igen :)tills nästa gång han hittar på någe satyg;)
den lille Spjuvern;)
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptytor dec 23, 2010 8:56 pm

Han har nog varit fast för hade han inte varit det så hade han troligen inte betett sig s som han gör. Det kan ha tagit för Helge att gräva sig ut, även om han sprang ut igen så ville han kolla hur et såg ut nu där han hade varit.

Många katter som ofrivilligt varit borta hemifrån blir alldeles till sig i trasorna som du nu beskriver Helges agerande..så från det tror jag att han varit instängd..Vilken undebar julklapp!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptyfre dec 24, 2010 2:51 am

Säg det till min man hihi Smile han har tråkat mig för "rädda Helge aktionen"för sjutton han sprang ju till baks igen under grannens stuga efter typ 30 minuter så tydligen behövde han inte alls räddas då och inte vartt det snön som hindrade honom att komma hem heller för han sprang ju tillbaks i samma spår ,fan alltså jag blir inte klok på den katten. scratch
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Helge är fösvunnen   Helge är försvunnen :( Emptyfre dec 24, 2010 8:01 pm

Maria.W skrev:
Säg det till min man hihi Smile han har tråkat mig för "rädda Helge aktionen"för sjutton han sprang ju till baks igen under grannens stuga efter typ 30 minuter så tydligen behövde han inte alls räddas då och inte vartt det snön som hindrade honom att komma hem heller för han sprang ju tillbaks i samma spår ,fan alltså jag blir inte klok på den katten. scratch

När Helge kände att han var hemma igen i tryggheten så ville han självklart kolla det där stället där han varit. Men han har väl efter andra hemkomsten knappt varit ute eller?

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Emptysön dec 26, 2010 8:23 pm

Jodå han sitter under grannens stuga hela dagarna men har kommit hem på kvällarna nu och legat och kloat mig i rumpan vid sängdax;)grannen är väldigt nöjd med att Helge är där under stugan på dagarna och jagar möss sa till han att vi visst fått delad vårdnad Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Helge är försvunnen :( Empty
InläggRubrik: Sv: Helge är försvunnen :(   Helge är försvunnen :( Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Helge är försvunnen :(
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Helge och vår Aoutomover ;)
» Helge är ju smart vet jag !
» Helge och Rävkompisen :)
» Helge !snigelpäls :)
» Nu har Helge blivit Måns !

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Medlemmarnas katter-
Hoppa till: