kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Amanda Todd Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Amanda Todd Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Amanda Todd Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Amanda Todd Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Amanda Todd Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Amanda Todd Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Amanda Todd Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Amanda Todd Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Amanda Todd Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Amanda Todd

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Amanda Todd Empty
InläggRubrik: Amanda Todd   Amanda Todd Emptysön okt 14, 2012 12:32 pm

Hej läste om en tjej som tog självmord efter nätmobbing, jag tänkte då att det var en ny snyfthistoria i media.
Jag bestämde mig för att söka mer information, det slutade med att jag sätt och grät som en liten kanin.
Jag känner att jag vill skriva något det berörde mig starkt, det finns de som tycker det var hennes eget fel.
Vi har alla ett ansvar för vad som sker de vuxna som är närmast skulle självklart gjort något men vi kan alla göra något åt fenomenet då det är globalt.
pale

Ps moderera inte bort elaka svar jag vill diskutera.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Amanda Todd Empty
InläggRubrik: Sv: Amanda Todd   Amanda Todd Emptymån okt 15, 2012 10:41 pm

Jag kände inte igen namnet, fick söka lite... Då kände jag igen storyn och kollade igenom ett klipp...

Jag känner mig förbannad över hur andra barn kan göra så mot en tonåring, hur långt det kan gå. Jag kan även förstå hennes känsla av ensamhet, under åren i ens liv som ändå är lite upp och ner;) Jag blir ledsen att hon inte fick mer stöd, att hon inte hade någon nära för råd o stöd. Och jag känner oro inför vad sociala medier gör med oss... är vi rustade inför denna framfart? Dagens barn/ungdomar ställs inför fler och nya dilemman, i jämförelse med oss. Hur kan vi hjälpa och stötta dem? HUR tänker ni?

Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Amanda Todd Empty
InläggRubrik: Sv: Amanda Todd   Amanda Todd Emptylör nov 03, 2012 12:13 am

Jo jag tänker, jag tror inte det är Internet som är problemet utan människans natur.
Mobbingen har bara bytt plats och det är lättare att vara elak när man inte möter den andres känslor nos mot nos, samtidigt kan det närsomhelst vända emot mobbaren själv.
Med dagens teknik och övertron på densamma kan man verkligen förstöra en människas liv, systemet är ju globalt och du kan ju inte söka asyl på mars.
Detta hände i Canada men det sker ju på min dataskärm så var jag än befinner mig så sker det ju i min närhet, där har vi ju faktiskt möjligheten att göra något.
Förbud och kontroller begränsar bara vår frihet och frihet är något som ungdommar söker, det leder in dem på andra vägar där kontrollen inte finns och skadorna blir värre.
Därför anser jag att vi alla måste delta med information och vägledning utan att störa frhetsuppfattningen.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Amanda Todd Empty
InläggRubrik: Sv: Amanda Todd   Amanda Todd Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Amanda Todd
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: OT - Andra ämnen :: Annat än djur-
Hoppa till: