kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Forum om katter och givetsvis även om andra djur

HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
lärarlöner Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
lärarlöner Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
lärarlöner Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
lärarlöner Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
lärarlöner Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
lärarlöner Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
lärarlöner Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
lärarlöner Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
lärarlöner Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

lärarlöner

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
texas

texas

Antal inlägg : 117

lärarlöner Empty
InläggRubrik: lärarlöner   lärarlöner Emptyons aug 22, 2012 7:27 pm

Hej jag har lyssnat på radio och hört om lärarnas "skitlöner", jag har nu fått veta att en högstadiet lärare efter 10 år tjänar ca: 28000 före skatt.
Det är inte vad jag kallar en dålig lön och nu kräver de 10000 mer per månad, rätta mig om jag har fel.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo

Antal inlägg : 995

lärarlöner Empty
InläggRubrik: Sv: lärarlöner   lärarlöner Emptyfre aug 31, 2012 8:46 pm

Det skiljer mycket mellan kommuner, 28 000 är fåtalet kommuner som betalar ut!!! Jag vet... jag är lärare;) Och jag har inte 28 000, tyvärr. Det är ett hästjobb, mycket ansvar och slit. FÖR lite betalt för så mycket jobb... men man tänker säkert olika;)
texas

texas

Antal inlägg : 117

lärarlöner Empty
InläggRubrik: Sv: lärarlöner   lärarlöner Emptylör sep 01, 2012 3:15 pm

Tjohooo en debatt !
Jag har träffat många som ser sitt yrke som det viktigaste, samt att de arbetar mer än andra.
Men jag vill mena att alla behövs för att ett sammhälle skall fungera, varför är vissa värda mer än andra när inget fungerar utan alla funktioner.
Att arbeta inom tung industri och slita ut sin kropp ger landet stora vinster genom export men är sämst betalt, men att arbeta med att flytta samma pengar mellan olika konton är riktigt bra betalt.
Jag har själv funderat på läraryrket mycket för att min tid i skolan inte var så kul, lönen är även högre än jag kan få som tekniker efter fem års utbildning inom elektronik och mekanik.
Jag menar inte att lärare gör ett dåligt arbete men andra funktioner i sammhället gör ju även de ett bra arbete.
Ps jag kan inte gå hem när klockan är fem jag kommer hem när jobbet är klart och planerar för nästa dag.
bizmo

bizmo

Antal inlägg : 995

lärarlöner Empty
InläggRubrik: Sv: lärarlöner   lärarlöner Emptysön sep 02, 2012 10:27 am

Det är spännande vad som värdesätts i vårt land och vilka som får höga löner. Jag valde dock fel yrke, för att tjäna gott om pengar. Visst är det många yrken som får slita hårt om dagarna, allt för många. Att kunna gå hem på ett visst klockslag känns viktigt för mig, även om man sedan får sitta hemma med papper. Det som fascinerar mig mest är att lönen inte handlar om högskoleutbildning, utan att man utan vidare utbildning kan få en rätt bra lön. Det handlar nog mera om yrkeskunnande och talets gåva... det är rätt spännande. Men det är väl inte inkomsterna som gör en rik, utan utgifterna som gör än fattig;)

Sponsored content

lärarlöner Empty
InläggRubrik: Sv: lärarlöner   lärarlöner Empty

lärarlöner
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: OT - Andra ämnen :: Annat än djur-
Hoppa till: