kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Helge hämtar posten ! Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Helge hämtar posten ! Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Helge hämtar posten ! Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Helge hämtar posten ! Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Helge hämtar posten ! Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Helge hämtar posten ! Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Helge hämtar posten ! Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Helge hämtar posten ! Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Helge hämtar posten ! Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Helge hämtar posten !

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptymån nov 15, 2010 11:57 pm

Hej !jo nu när alla sommargäster flyttat hem och det blivit lungnare i byn så har Helge börjat följa med och hämta posten Surprised han går som en liten hund efter mig och är väldigt mån om att hänga på och gå runt med mig och hem igen :)vilken kännsla det är när han kommer travandes efter I love you jag är så stollt över honom ,en granne kom körandes i dag när vi var på väg till postlådan och han log med hela ansiktet när han såg att Helge var med :)saken är den att vi har en bit att gå till postlådan den sitter inte utanför huset.Och så har jag köppt honom en egen pall på järnställning med röd puffkudde på IKEA så nu kan han ligga och spana ut på nätterna ,fast han är lite för stor för den där pallen men han knö ihop sig så gott det går.
Kram Maria.W Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptytis nov 16, 2010 2:47 am

Härligt att du får sällskap till brevlådan, och att hans sällskap kan ge
grannarna lite glädje. Så roligt Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptytis nov 16, 2010 10:21 am

Så mysigt att han följer med... de har sina egenheter för sig Wink Och så är det ju trevligt när man kan glädja andra. Hur långt har ni att gå och hur vet han att det är dags att gå, så att han inte är ute på andra äventyr...

När posten kommer hos oss springer Bizmo till dörren, ibland kikar han genom brevinkastet och ibland hoppar han mot posten. De få gånger han missar posten, sitter han i hallen och piper.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptytor nov 18, 2010 11:11 pm

Ja kan det va ett par tre hundra meter kanske,det är en så härlig kännsla när han travar efter ,jo han har koll på att jag går vid tolv tiden på dagen det är precis som han sitter och väntar på verandan att vi ska gå :)sen älskar han att vara med mig ute han rusar omkring som en galning och klättrar i träden och busar på och går efter mig,han är gärna med när jag fyller på fågelautomaterna också han är ganska nyfiken när det bara är vi två,men han gillar fortfarande inte folk har vi gäster här så håller han sig ute utom när älsta barnbarnet är här henne gillar han skarpt ligger gärna och sover hos henne när hon är här:)
kul att höra att Bizmo också gillar posten ;)han tycker nog det är häfftigt när det smäller i brevinkasstet;)Visst är katter smarta på sina egna vilkor.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptyfre nov 19, 2010 12:43 pm

Låter som om du har en jättego katt... skönt med lite sällskap också. Å, kul att han springer runt o busar, ett gott tecken på att han trivs o mår bra. Låter helt fantastiskt. Men han gör väl inget dumt med fåglarna som du matar?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptylör nov 20, 2010 2:49 am

Nä då han skiter i stort set i dom ,fåglarna alltså ! här är det bara musarna som gäller :)men han är gärna med och fyller på fröna sen blada han iväg på sitt :)ingen fågelätare alls.
Helge är en helt underbar katt på alla vis,enda nackdelen är att han inte gillar folk.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptylör nov 20, 2010 9:06 am

Man kan ju inte få allt... tycker att han låter riktigt äkta o mysig. Kan vi inte få se kort på honom... var länge sen Wink
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptymån nov 22, 2010 10:25 pm

Jag reder inte ut att lägga in en bild här tyvär har jag inte den kunskapen,att skicka bilder i mail är inga problem för mig men att lägga in bilder här fixar jag inte tyvär ;(I så fall måste jag ha hjälp av ett proffs som vet alla genvägar.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptytis nov 23, 2010 12:14 pm

Jag kan inte på rak arm hur man gör, måste nog pula lite... Anne kan säkert Very Happy Men man måste väl lägga upp bilden på nätet först, eller?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptytor nov 25, 2010 2:24 am

Men vill du se Helge så finns han som dörrmatta på Rusta Very Happy nä men allvarligt så var jag på Rusta med en vännina i kväll och skulle köpa en större dörrmatta och jag fick en smärre shock när jag fick se Helge avbildad på en dörrmatta det var så likt som det bara kan bli, en tvilling !så den var jag ju tvungen att köpa :)ja så nu ligger Helge innanför dörren Smile och i min säng vilken lycka va cat två katter.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptyfre nov 26, 2010 11:53 am

Är det den här? Så fin och ståtlig katt, ser kramvänlig ut. Nästan synd att sätt skorna på...

Helge hämtar posten ! 45401532_l Wink
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptysön nov 28, 2010 12:11 am

Suveränt att du fick in bilden här Smile Tack Smile så himmla likt Helge så det är inte klokt skrämande likt faktiskt Laughing ögonen är exakt lika ja allt nu sitter lillskrutten och äter Wiskaspåse med biff han har varit ute hela dagen snart ska vi sova;)är så skönt när han ligger i "feskroken" som man säger :)och vrålspinner.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptysön nov 28, 2010 11:55 am

En otroligt ståtlig katt...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptytis nov 30, 2010 11:49 pm

Jo alla tycker han är vacker Very Happy men din Bizmo går inte av för hackor heller har nog aldrig set en katt med dom vackra färgerna :)du har en jätte vacker katt cat
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Emptyons dec 01, 2010 4:46 pm

Maria.W skrev:
Jo alla tycker han är vacker Very Happy men din Bizmo går inte av för hackor heller har nog aldrig set en katt med dom vackra färgerna :)du har en jätte vacker katt cat

Tack Embarassed Jag har världens mest underbara katt, men det har väl alla andra också Wink De blir verkligen en del av ens liv...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Helge hämtar posten ! Empty
InläggRubrik: Sv: Helge hämtar posten !   Helge hämtar posten ! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Helge hämtar posten !
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Helge är försvunnen :(
» Helge och vår Aoutomover ;)
» Helge är ju smart vet jag !
» Helge och Rävkompisen :)
» Helge !snigelpäls :)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Medlemmarnas katter-
Hoppa till: