Jag har alltid fått för mig att Helge inte är så smart med tanke på att han var skin och ben den gången vi hämtade honom,man tänkte att näringsbrist hade satt sina spår men där har jag fått tänka om kan jag säga,förra veckan tog jag en tupplur i soffan då jag var sjuk och vaknade av att det smällde !va i all sin da är det tänkte jag och satte mig upp jo där satt Helge framför vårt gammla ärveskåp längst ner på det är en låda med gammla tunga mässinghandtag ,ett av dom tog han med tänderna och lyfte och släppte för att väcka mig han ville nämligen gå ut
snacka om att va smart !Den katten fortsätter att överaska en hela tiden
Förra veckan när vi varit och handlat hade jag en pappkasse som jag slängde på golvet,gissa vem som hade kul med och i den ?jo Helge !han höll på att krypa in och ut i den och annfalla den från alla håll,det har vi aldrig set han göra förut
han tyckte det var buskul ändå kassen lät som sjutton och prasslade.Just nu ligger skrutten och sover i mattes säng han är inte överförtjust över snön som kommit
så jag har fått skotta en gång in till skogen bredvid så han slipper få snö på magen när han ska gå och kissa mm
Ja han är allt för härlig min lille skrutt