Vi bor ju som sakt på landet och har 1 par grannar året runt bredvid oss,granne undrade en kväll om vi set våran katt nyligen ?jo då sa gubben ,han kommer hem varje kväll!jo jag bara undrar sa grannen för en kväll när jag kom hem satt eran katt uppe på min jordhög och Räven neranför ja de sat där och tittade på varan,grannen var rädd för att Räven ätit uppp vår Helge.En vecka efter detta skulle jag ut på verandan och ta en rök !där sitter Mickel vid min tända ljuslykta en meter ifrån mig samtidigt kommer Helge ut sätter sig på trappan tittar lite på räven och ser sig runt sen knallar katten iväg ,jag in och hämtar gubben: skynda dig Räven sitter utanför verandan!han ut och där sitter Räven och ett par meter bort sitter katten sen går de i väg åt var sitt håll,det var en märklig upplevelse kan jag säga
Det var som de sa !vad jagar ni upp er för vi känner ju varan sen gammalt
Tyvär tror vi att någon sköt den här trevliga Räven innan jul för sen såg vi han inte mer.Kan tala om att han var här och bet av sladden till vårt julljus ute
,snodde Foppatofflor hos en annan granne som han lekt med i deras trädgård.Man kan ju lugnt påstå att Räven inte är någon större fiende till en fulvuxen katt i alla fall.Hörde sedan att det gått åt några juljus sladdar i byn