kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Helge och Rävkompisen :) Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Helge och Rävkompisen :) Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Helge och Rävkompisen :) Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Helge och Rävkompisen :) Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Helge och Rävkompisen :) Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Helge och Rävkompisen :) Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Helge och Rävkompisen :) Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Helge och Rävkompisen :) Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Helge och Rävkompisen :) Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Helge och Rävkompisen :)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Rävkompisen :) Empty
InläggRubrik: Helge och Rävkompisen :)   Helge och Rävkompisen :) Emptytor okt 01, 2009 6:29 pm

Vi bor ju som sakt på landet och har 1 par grannar året runt bredvid oss,granne undrade en kväll om vi set våran katt nyligen ?jo då sa gubben ,han kommer hem varje kväll!jo jag bara undrar sa grannen för en kväll när jag kom hem satt eran katt uppe på min jordhög och Räven neranför ja de sat där och tittade på varan,grannen var rädd för att Räven ätit uppp vår Helge.En vecka efter detta skulle jag ut på verandan och ta en rök !där sitter Mickel vid min tända ljuslykta en meter ifrån mig samtidigt kommer Helge ut sätter sig på trappan tittar lite på räven och ser sig runt sen knallar katten iväg ,jag in och hämtar gubben: skynda dig Räven sitter utanför verandan!han ut och där sitter Räven och ett par meter bort sitter katten sen går de i väg åt var sitt håll,det var en märklig upplevelse kan jag säga Helge och Rävkompisen :) Icon_eek Det var som de sa !vad jagar ni upp er för vi känner ju varan sen gammalt Helge och Rävkompisen :) Icon_cat Tyvär tror vi att någon sköt den här trevliga Räven innan jul för sen såg vi han inte mer.Kan tala om att han var här och bet av sladden till vårt julljus ute Helge och Rävkompisen :) Icon_lol ,snodde Foppatofflor hos en annan granne som han lekt med i deras trädgård.Man kan ju lugnt påstå att Räven inte är någon större fiende till en fulvuxen katt i alla fall.Hörde sedan att det gått åt några juljus sladdar i byn Helge och Rävkompisen :) Icon_lol
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och Rävkompisen :) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Rävkompisen :)   Helge och Rävkompisen :) Emptytor okt 01, 2009 8:06 pm

Kan tänka mig att det måste ha varit en märklig upplevelser... det är ju inte så ofta som man får se en räv på nära håll, samtidigt som man väl måste bli lite bekymrad för katten. På något sätt hade i alla fall jag en föreställning av att räven kanske inte är kattens bästa vän, men det kanske är som du skriver... att räven inte är något hot för en vuxen katt. Undrar vad djuren "tänkte"... vilken härlig story!
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Rävkompisen :) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Rävkompisen :)   Helge och Rävkompisen :) Emptytor okt 01, 2009 11:06 pm

Helge uppträdde helt orädd och Räven verkade känna igen helge!han som är en sådan kruka annars åtmindstnet när det gäller hundar och människor,jag hade en stark kännsla av att de hade träffats flera gånger innan det här hände.Helge är en stor katt på nästan sju kilo men det är klart !hade han varit en liten kattunge kanske han inte suttit säker,men jag läste att katter utgör inget hot för Räven ,däremot utgör en hund ett hot för Vargen efter som de båda är hundjur.Ja man får vara med om mycket fina saker när det gäller djurvärlden här ute på landet Helge och Rävkompisen :) Icon_smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Helge och Rävkompisen :) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Rävkompisen :)   Helge och Rävkompisen :) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Helge och Rävkompisen :)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Helge och vår Aoutomover ;)
» Helge är ju smart vet jag !
» Helge !snigelpäls :)
» Helge är försvunnen :(
» Nu har Helge blivit Måns !

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Medlemmarnas katter-
Hoppa till: