kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
För få vargar Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
För få vargar Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
För få vargar Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
För få vargar Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
För få vargar Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
För få vargar Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
För få vargar Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
För få vargar Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
För få vargar Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 För få vargar

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

För få vargar Empty
InläggRubrik: För få vargar   För få vargar Emptytis jan 11, 2011 7:00 am

För få vargar
Nu har Anders Carlgren ändrat sig...kan det bero på tryck från EU?
Det har ju stått i tidningen om att EU ogillar Sveriges avskjutning av varg, de ska visst t om
ha anmält Sverige för avskjutning av varg.

I artikeln omnämns Folkaktionen ny rovdjurspolitik som anser att vargar inte bör finnas överhuvudtaget!! Att om man bor på landet så drabbas man av varg och därmed ska vargen bort..
Undra när björn, vildsvin och lo ska utrotas om den föreningen får som de vill!!

HUr fasen är det då för människor som bor i andra länder och lever med tigrar, ormar med flera,
ska alla djur utrotas då?? Hur tänker vi människor igentligen?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptytis jan 11, 2011 11:21 am

Anne-58 skrev:
/.../
HUr fasen är det då för människor som bor i andra länder och lever med tigrar, ormar med flera, ska alla djur utrotas då?? Hur tänker vi människor igentligen?

Intressant, hur överlever dessa människor. Jag är inte så insatt i vargdiskussionen, men såg en glimt på nyheterna igår. Jag tänker lite så att vi ska dela marken med djuren och väljer man att bo på landet, ja... då är risken större för flera vilda djur än i stan.

Tycker dock att det kan vara lite läskigt... hos svärmor i norrland hittade vi björnspår utanför huset. Men det handlar nog mycket om okunnighet, kring hur man ska göra om man träffar en liten brun nalle Wink

Mer kunskap kanske skulle kunna lugna en del av oss människor?? Vargarna är ju så otroligt fina...
Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyons jan 12, 2011 12:49 am

Grrrr nu blir jag upprörd igen, han ville ju ignorera EU tidigare.

"Om kommissionen inte låter sig nöjas med insatserna riskerar Sverige att dras inför EU-domstol. Kommissionen flaggar för att man inom kort kan ta ett första steg på vägen mot en formell anmälan om brott mot EU:s miljölagstiftning.

–Det är helt odramatiskt. Vi får hundra sådana underättelser om året, och det är mycket ovanligt att ärendet går vidare till domstol, hävdar Andreas Carlgren."


Den mannen verkar totalt opålitlig, en politiker med andra ord.
Jag förstår inte vad som driver honom, men skall försöka ta reda på det jag är lite upptagen just nu med teorier kring fågeldöden.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyons jan 12, 2011 10:39 pm

Det har stått att de inte har skött posthanteringen rätt heller.
Att de öppnade inte posten från Eu innan de bestämde sig för ytterliga avskjutningar.
Protest från EU hade skickats långt innan men avdelningen hade inte öppnat den posten.

Han är enligt många som skrivit inlägg i någon tidning mycket opålitlig.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyons jan 12, 2011 10:45 pm

"Tycker dock att det kan vara lite läskigt... hos svärmor i norrland hittade vi björnspår utanför huset. Men det handlar nog mycket om okunnighet, kring hur man ska göra om man träffar en liten brun nalle Wink "


Jag har en nalle i sängen den är helt ofarlig men det är ju en Koala förstås.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

För få vargar Empty
InläggRubrik: För få vargar   För få vargar Emptyons jan 12, 2011 11:42 pm

Citat :


Jag har en nalle i sängen den är helt ofarlig men det är ju en Koala förstås.

Hehe Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptytor jan 13, 2011 10:22 pm

vi har en granne från norrbotten som har sommarhus här han förklarade att uppe i Laiswalltrackten "försvinner Vargar",vi tog inte diskutionen eftersom vi inte vill bli ovänner på grund av Varg.Sen är det lätt att sitta här i småland och tycka si och så eftersom vi inte ha Varg utanför knutarna.Såg någon filmen "Varg "på TV förra veckan med Peter Stormare ?
Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptytor jan 13, 2011 10:29 pm

Andreas Carlgren verkar inte ha något personligt engagemang i frågan men det är faktiskt ett vallöfte från moderaterna att minska varg stammen.
så det vi ser är ett val resultat men det var inte så tydligt om man inte bor i Värmland förstås.

Jag läste även att det var en Lodjursjakt för en tid sedan vilket media tydligen glömde att ta upp, de var nog upptagna med Linda Rosings bröst eller något.
Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyfre jan 14, 2011 2:02 am

Jag undrar vart Järven tog vägen i diskutionen ?ja när det gäller att riva ren får osv Järven är ju extremt blodtörstig som jägare och rovdjur eller varför inte Björnen ?verkar som all fokus är på Vargen nu.Personligen har jag inget emot Varg och jag annser att det här att Varg annfaller människor är en stor lång inbiten skröna typ "Rödluvan och Vargen" men man vet ju inte om man skulle gilla läget lika mycket om vi hade Varg i södra Sverige ?Lodjur river ju sällan tamboskap och är väldigt skygga och håller sig i skogarna,Vargen är ju lite annorlunda i sitt sätt både i att jaga och i förhållande till människan.Om man ser det rent historiskt så har ju Vargen en plats här i Sverige sen tusentals år det är nog bara det att vi vant oss vid att inte ha den sista århundradet och har därför svårt att acceptera den igen vad jag inte förstår är att nästan hela jägarkåren hatar Varg,min man och son jagar men att diskutera Varg är superkänsligt bland alla jägare,köppte en fiberpäls till sonen med Vargar på men han vill inte annvända den vid jakt !känsligt sa han SadÄn en gång sätter sig människan över det som borde få vara.

PS!Lodjur lever solitärt precis som alla kattdjur,Vargen är ett flockdjur men det visste ni ju redan Wink
Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptysön jan 16, 2011 6:52 pm

Jo det visste vi det är därför jag tycker om Lodjur jag såg en stackare på zoo i Lycksele, det var en liten bur och jag vill nästan åka dit på kvällen och släppa ut den.
Vilket får mig att tänka på hur illa det kan gå när man släpper ut djur som inte är vana vid vildmarken.
Det enda trovärdigt dokumenterade tillfälle hittills, då varg dödat människor i Sverige, skedde i Gysinge 1821, och det var en varg som tidigare hållits i fångenskap och sedan släppts ut i skogen, utan att någonsin ha lärt sig att jaga.

det var ett misstag som startade en skräck som vi aldrig tycks se slutet på.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptytor jan 20, 2011 11:45 pm

Håller med dig Texas !tror Lo också har anngripit människor men det näms aldrig eller hur,alla djur som känner sig trängda kan annfalla en människa särskillt när de har ungar.Efter vad jag förstår är det vanligare att hundar annfaller människor än att Vargen gör det,såg på löpsedeln i dag på TV en Dobberman som annföll två skolflickor en förbipaserande brottade ner hunden och flickorna undkom med lite plåsteromläggning Shocked ägaren avlivade hunden direkt vilket var ett klokt beslut.Som jag ser det blir fler människor attackerade av hundar än av varg på grund av att så många skaffar hundar de inte bemästrar och skaffa hund efter utsende för att de ser cola ut,inte en tanke på om just den hunden passar dom och deras livstil.många hundar sitter ,många hundar sitter i dag instängda i sju till åtta timmar utan att få gå ut eller har någon kontakt med nåt!de är ju flockdjur och hatar att vara själva därav så många aggresiva hundar.OPS nu spårade jag ur lite :)men många skulle inte ha varken katt eller hund för de har inte tid med dom.Gör mig ont om Vargen att den är så missförståd och hatar jakten på den som vi just haft:(Enligt EU komistionen så är ju Vargen fridlyst !läste du om det ?
Kramis Maria
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyons jan 26, 2011 8:09 pm

Klicka och skriv under -->
Namninsamling
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyons jan 26, 2011 9:24 pm

Tack Anne, underskrivet och klart.
Hoppas att de lyssnar på vad vi tycker.
Neutral
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyfre jan 28, 2011 8:09 pm

Läste nyss på text-tv att det blir ingen utsättning av vargvalpar!!
De skulle ha kommit från ett zoo men personalen där har inte ens blivit tillfrågad om detta!!!

Hade för mig att det var snack om att importeraa från annat land, men som det ser ut nu ska visst vargen utrotas. Hoppas att anmälan från EU hjälper vargstammen i Sverige.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Emptyfre jan 28, 2011 8:54 pm

Dessvärre blir det nog bara ett bötesbelopp som vi får betala fast vi inte ville vara med, det vore bättre om det togs från politikernas löner.
Vi har ju en marknads ekonomi där var och en får stå för sina misstag, men det gäller ju bara fotfolket förstås.
De verkar bara förstå enkla argument som våld och pengar, jag är glad att jag inte lyckats anpassa mig till deras världsordning.
Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





För få vargar Empty
InläggRubrik: Sv: För få vargar   För få vargar Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
För få vargar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vargar

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Andra djur :: Våra vilda djur-
Hoppa till: