kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Utefödda katter Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Utefödda katter Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Utefödda katter Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Utefödda katter Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Utefödda katter Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Utefödda katter Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Utefödda katter Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Utefödda katter Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Utefödda katter Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Utefödda katter

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 66
Join date : 08-11-07
Ort : Stockholm

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Utefödda katter   Utefödda katter Emptyfre nov 12, 2010 8:20 pm

Min första utefödda kattunge jag fångade in med hjälp av en kvinnlig pensionär var 1991. Det var en kattfamilj där mamma katt var tam, den första ungen som vi fångade då stannade hos mig och hon fick somna in 2005.
Mamma katt tog vi in först, och hemma hos mig såg jag att hon hade ungar så jag lämnade tillbaka henne där vi tog henne. Sen visade hon oss sina ungar Smile

Anne

Admin flyttat inlägget


Senast ändrad av Admin den fre nov 12, 2010 8:25 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Admin la till Anne)
Till överst på sidan Gå ner
https://kattens-blandade-for.swedishforum.net
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 66
Join date : 08-11-07
Ort : Stockholm

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Sv: Utefödda katter   Utefödda katter Emptyfre nov 12, 2010 8:24 pm

Så spännande det låter... å underbart att göra en insats för djuren. Men ligger man inte sömnlös? Tar man inte åt sig när det går mindre bra? Och hur vet man att omplaceringshemmen är bra?

Hur får man en osocial katt social? Går det att få dem riktigt bra? Oj, jag bara öser dig med frågor som ploppar upp i huvudet... svara om du vill!!

Bizmo
Admin flyttat inlägget.
Till överst på sidan Gå ner
https://kattens-blandade-for.swedishforum.net
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Utefödda katter   Utefödda katter Emptyfre nov 12, 2010 8:35 pm

Admin skrev:
Så spännande det låter... å underbart att göra en insats för djuren. Men ligger man inte sömnlös? Tar man inte åt sig när det går mindre bra? Och hur vet man att omplaceringshemmen är bra?

Hur får man en osocial katt social? Går det att få dem riktigt bra? Oj, jag bara öser dig med frågor som ploppar upp i huvudet... svara om du vill!!

Bizmo
Admin flyttat inlägget.

Det är ju alltid värst i början, men tyvärr så vänjer man sig.
Man kan inte ligga sömnlös då kan man inte vara någon till hjälp.
Men när man kanske får ta ett beslut att låta en katt somna så tar det på en psykiskt, det blir en börda för ett sådant val är oåterkalligt.
Omplaceringshemmen, menar du de hem katterna kommer till permanent el som jourhem? Permanenthem, ja det kan man ju aldrig någonsin vara 100% säker på. Så är det ju för alla oavsett om det är huskatter el raskatter.
Nej, alla katter som är födda blir inte tama, man måste utgå ifrån hur de mår och inte hur vi människor mår.
Katter födda ute har alla olika förutsättningar beroende på om de har kontakt med människor el inte, samt vilken sorts kontakt de har i bagaret.

En del katter ska man tvinga sig på medan andra katter behöver komma själva, olika. Det viktigaste är att katten har ett ställe där katten får vara ifred, undangömt men samtidigt så katten kan se, höra människan.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Sv: Utefödda katter   Utefödda katter Emptyfre nov 12, 2010 10:33 pm

Tack för beskrivningen, tycker att arbetet med katter låter otroligt spännande... berikande!! Hur många katter har du nu?
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Utefödda katter   Utefödda katter Emptylör nov 13, 2010 12:27 am

bizmo skrev:
Tack för beskrivningen, tycker att arbetet med katter låter otroligt spännande... berikande!! Hur många katter har du nu?

Bara 7 Wink Varav 4 är mina egna..så 3 jourkatter varav 2 utefödda.

! vuxen har levt ute men hon är inte född ute, hon får ett hem på måndag hos en kvinnlig pensionär som gärna vill krama och pussa på sina djur. Hon känner utmaning gällande denna katt som är lite rädd men kelig, har nog dålig erfarenhet av människor där ute samt att hon har fått varit med om lite i jourhem. Bytt jourhem och sådana förändringar efter snar ankomst ger inte katterna bättre självförtroende. Jag hoppas att hon får stanna i detta hem och kvinnan får en katt som kommer att visa henne fullt förtroende framöver.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Sv: Utefödda katter   Utefödda katter Emptylör nov 13, 2010 11:52 am

7 det var inte dåligt!! Men brukar du ha så många? Här har vi fullt upp med en... Wink

Hoppas katten kommer att trivas i det nya hemmet!!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Utefödda katter   Utefödda katter Emptysön nov 14, 2010 3:39 am

bizmo skrev:
7 det var inte dåligt!! Men brukar du ha så många? Här har vi fullt upp med en... Wink

Hoppas katten kommer att trivas i det nya hemmet!!

Antalet katter kommer och går hela tiden, utom när det är vila Smile
Det kan bli fler än 7 men lika gärna under..som sagt till och från
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Sv: Utefödda katter   Utefödda katter Emptysön nov 14, 2010 4:01 pm

Funderar lite på hur det fungerar rent praktiskt... Hur reagerar de andra katterna på när det kommer nya? Hur många kattlådor måste du ha när du ha så många katter? Fungerar det med maten, så att alla verkligen får?
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Sv: Utefödda katter   Utefödda katter Emptymån nov 15, 2010 4:16 am

Kattlådor, utgår från 2-3 katter per låda, beroende på katternas storlek Smile

Mina egna katter kommer också utifrån och då är de vana vid andra katter så i de flesta fall går det suveränt. Det blir ofta lek och bus Smile

Det finns alltid torrfoder framme, skålen hinner inte bli helt tom förräns en av mina egna påpekar att det börjar minska mat i skålen Smile
Katterna kan äta när det passar dom, oavsett tidpunkt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Sv: Utefödda katter   Utefödda katter Emptymån nov 15, 2010 1:31 pm

Skönt att de fungerar bra med nya katter... och vad duktiga de är som säger till när torrfodret börjar ta slut Laughing Det är bra att de håller koll...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Utefödda katter Empty
InläggRubrik: Sv: Utefödda katter   Utefödda katter Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Utefödda katter
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» 119 katter
» Nyfikna katter.....
» Tv-katt
» kattkolonier - generösa katter
» Allt om katter 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Om utelevande katter-
Hoppa till: