kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Flexibla katter Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Flexibla katter Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Flexibla katter Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Flexibla katter Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Flexibla katter Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Flexibla katter Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Flexibla katter Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Flexibla katter Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Flexibla katter Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Flexibla katter

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Flexibla katter   Flexibla katter Emptylör nov 21, 2009 5:13 am

Vet att det finns katter som inte tycker om förändringar och jag är så glad över att
Mini gillar förändringar Smile. Får mina ryck med jämna mellanrum och möblerar om.
Har gjort sen måååånnnnggggaaaa är tillbaka, så mina tidigare katter lärde sig att
det hände och dom gillade det. Dom skulle vara med hela tiden, dom fick ju snålskjuts
också genom att sätta sig på möbeln som jag flyttade.
Känns så bra att även Mini uppskattar förändringarna..hon som är rädd sprang och tillbaka
över el under det jag flyttade Smile. Sen stambytet satte igång här har jag knappt sett Mini men
efter möbleringen har hon varit framme mer än gömd.

Hur har era katter reagerat vid flytt av möbel?

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptylör nov 21, 2009 11:39 am

Jag är som du, älskar att möblera om... och katten är van vid det. Han gillar läget och älskar när det händer saker, då är han med hela tiden. Det bästa av allt är när verktygslådan kommer fram, då måste han bara hjälpa husse... tycker att det är skönt med en nyfiken katt, som gillar förändringar. Men det är ett beteende som genomsyrar allt... han älskar när det ringer på dörren, gosa med gäster, leka med barn och tycker att livet blir väldigt spännande när man får gå ut genom ytterdörren. Det är intressant hur de kan reagera så olika...
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Flexibla katter   Flexibla katter Emptylör nov 21, 2009 4:30 pm

bizmo skrev:
Jag är som du, älskar att möblera om... och katten är van vid det. Han gillar läget och älskar när det händer saker, då är han med hela tiden. Det bästa av allt är när verktygslådan kommer fram, då måste han bara hjälpa husse... tycker att det är skönt med en nyfiken katt, som gillar förändringar. Men det är ett beteende som genomsyrar allt... han älskar när det ringer på dörren, gosa med gäster, leka med barn och tycker att livet blir väldigt spännande när man får gå ut genom ytterdörren. Det är intressant hur de kan reagera så olika...

Vilken otrolig tur vi har med våra katter Razz

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptyfre nov 27, 2009 9:28 pm

Min flexibla kisse ska byta miljö hela nästa helg, eftersom vi åker på dop. Då brukar han vara så lagom flexibel och lycklig... Laughing Allting går bra och flexibla katten tycker att livet är fantastiskt, när hela familjen ska ut och åka... det glada humöret övergår dock till fräsningar när han inser att familjen inte alls ska åka tillsammans - de åker utan katten Shocked Vi brukar stanna en stund hos kattvakten innan vi går, då är allt frid och fröjd. Han springer runt och upptäcker stället... Men flexibla katten blir sur som en citron och fräser som en orm, så fort matte och husse går ut genom dörren Embarassed Den stackars kattvakten får försöka med allt, utan resultat. Det värsta är att katten fortfarande är överdrivet social, så han springer efter kattvakten hela tiden. Och när kattvakten tittar på honom eller pratar med honom, då fräser den underbara katten. Det tar 12-24 timmar för flexibla katten att gilla läget, sen är det frid och fröjd. När matte och husse kommer tillbaka är det en katt som ska visa allt och är alldeles överlycklig.... väl hemma igen klappar han ihop i sängen, brukar se ut som han njuter av att vara hemma. Skulle bli mycket förvånad om det blev annorlunda nästa helg...
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptylör nov 28, 2009 2:40 am

Den katten tycker med andra ord inte om att byta ut sin miljö eller sina människor..."Borta bra men hemma bäst" passar katten bäst.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptylör nov 28, 2009 10:35 am

Anne-58 skrev:
Den katten tycker med andra ord inte om att byta ut sin miljö eller sina människor..."Borta bra men hemma bäst" passar katten bäst.
Anne

Det är nog så! Men det brukar gå jätte bra när vi är med... lite för mycket för honom med både "nya" människor och miljö, även om han har varit där några gånger förut...
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptyons dec 16, 2009 8:46 pm

Med facit i handen så gillar han nog uttrycket "Borta bra med hemma bäst"... han fräste första kvällen, men sen blev det bättre... han spann till och med. Men sen vi kom hem har han varit otroligt tillgiven och spinner bara man tittar på honom??!!! Och så har han krypit upp ett tiotal gånger i mitt knä eller lagt sig på min mage, det har hänt 2 ggr på 2 år tidigare... börjar nästan undra om han mår bra. Men det gör han nog... för just nu far han runt med en rosa skallra, som vi skulle ja gett i julklapp till ett av mina syskonbarn... han har roat sig med den i snart 2 timmar:) Min underbara katt!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Flexibla katter   Flexibla katter Emptyons dec 16, 2009 9:24 pm

bizmo skrev:
Med facit i handen så gillar han nog uttrycket "Borta bra med hemma bäst"... han fräste första kvällen, men sen blev det bättre... han spann till och med. Men sen vi kom hem har han varit otroligt tillgiven och spinner bara man tittar på honom??!!! Och så har han krypit upp ett tiotal gånger i mitt knä eller lagt sig på min mage, det har hänt 2 ggr på 2 år tidigare... börjar nästan undra om han mår bra. Men det gör han nog... för just nu far han runt med en rosa skallra, som vi skulle ja gett i julklapp till ett av mina syskonbarn... han har roat sig med den i snart 2 timmar:) Min underbara katt!

Han talar om för dig att han stormtrivs hemma, han försöker nog förmedla:
att det är här jag vill vara, tack för att jag är hemma igen Smile
Så nog visar han att borta kan vara ok men hemma är BÄST Wink

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptyons dec 16, 2009 9:36 pm

Anne-58 skrev:

Han talar om för dig att han stormtrivs hemma, han försöker nog förmedla:
att det är här jag vill vara, tack för att jag är hemma igen Smile
Så nog visar han att borta kan vara ok men hemma är BÄST Wink
Anne

Mmm... det är nog så. Det tycker ju jag också... Embarassed
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptyons dec 16, 2009 11:27 pm

5 timmar senare... katten springer fortfarande runt med skallran. Kan varmt rekommendera skallra från HM för 29:- Får nog gömma den i natt... världens bästa leksak tydligen:)
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Emptytor dec 17, 2009 9:34 am

07.00 katten får leksaken igen och far runt genom lägenheten... helt hysterisk!!! Frågan är om man törs låta honom ha den när vi är på jobbet??!!! Kanske är bäst att lägga undan den innan jag åker... vilken leksak! Och när man kastar iväg den, så kommer han tillbaka med den och lägger den framför mina fötter... Min underbara misse!!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Flexibla katter   Flexibla katter Emptytor dec 17, 2009 7:50 pm

bizmo skrev:
07.00 katten får leksaken igen och far runt genom lägenheten... helt hysterisk!!! Frågan är om man törs låta honom ha den när vi är på jobbet??!!! Kanske är bäst att lägga undan den innan jag åker... vilken leksak! Och när man kastar iväg den, så kommer han tillbaka med den och lägger den framför mina fötter... Min underbara misse!!

*Skratt*

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Sponsored content





Flexibla katter Empty
InläggRubrik: Sv: Flexibla katter   Flexibla katter Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Flexibla katter
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» 119 katter
» Nyfikna katter.....
» Tv-katt
» katter som kommer bort
» Allt om katter 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: