kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Forum om katter och givetsvis även om andra djur

HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Fluffy och åska Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Fluffy och åska Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Fluffy och åska Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Fluffy och åska Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Fluffy och åska Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Fluffy och åska Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Fluffy och åska Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Fluffy och åska Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Fluffy och åska Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

Fluffy och åska

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58

Antal inlägg : 880

Fluffy och åska Empty
InläggRubrik: Fluffy och åska   Fluffy och åska Emptyfre apr 30, 2010 10:20 pm

Vi hade dunderåska igår, endast 2 riktigt , riktigt nära smällar men vilka smällar, huset vibrerade. Fluffy blev jätterädd. Skulle försöka ta henne i famnen för att lugna ner henne då blev hon rädd. Fluffy är ju inte tam än så hon sprang iväg, jag efter. Väl i köket så ställde jag mig ner på alla fyra för att ta henne och hon kändes då blöt. Det stackars livet hade kissat i ren förskräckelse av åskan och av att jag var efter henne, den hemskaste kombinationen man kan tänka sig.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo

Antal inlägg : 995

Fluffy och åska Empty
InläggRubrik: Sv: Fluffy och åska   Fluffy och åska Emptylör maj 01, 2010 2:47 pm

Å, lilla Fluffy!! Ibland handlar man innan man tänker... det är lätt hänt. Oftast går det bättre om man själv inte stressar upp sig och jagar dem, vilket du säkert vet;) Jag har själv jagat Bizmo i början... men min sambo gav mig klokare råd.

Lugnade hon sig sen? Blev det ett bad eller?
Anne-58

Anne-58

Antal inlägg : 880

Fluffy och åska Empty
InläggRubrik: Fluffy och åska   Fluffy och åska Emptylör maj 01, 2010 8:19 pm

bizmo skrev:
Å, lilla Fluffy!! Ibland handlar man innan man tänker... det är lätt hänt. Oftast går det bättre om man själv inte stressar upp sig och jagar dem, vilket du säkert vet;) Jag har själv jagat Bizmo i början... men min sambo gav mig klokare råd.

Lugnade hon sig sen? Blev det ett bad eller?

Bar henne en stund innaför tröjan, så hon fick känna av lite trygghet och hon hade inget emot att vara där en liten stund.
Men sen ville hon bort, satte henne vid "igloo" i en klätterställning men hon sprang därifrån. Hon och Mini gömde sig sen under badkaret.
På kvällen kom hon fram och la sig sen i den klätterställningen som står invid datorn där jag då satt, istället för att välja någon av de andra inne i det andra rummet. Jag får ta det som att hon förstått att jag inte ville henne illa och att hon fortfarande accepterade mig Wink
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo

Antal inlägg : 995

Fluffy och åska Empty
InläggRubrik: Sv: Fluffy och åska   Fluffy och åska Emptylör maj 01, 2010 8:29 pm

Det är klart att hon gör... man vill ju bara de små liven väl, men ibland blir det inte helt perfekt. Vi är ju bara människor!!

Katten har ju tryggheten i dig, du ger ju henne mat, kärlek och omsorg... det lär de sig snart och de förlåter fortare än vi förlåter oss själva;) Våra älskade små husdjur!!!
Sponsored content

Fluffy och åska Empty
InläggRubrik: Sv: Fluffy och åska   Fluffy och åska Empty

Fluffy och åska
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Fluffy - nya beteenden
» Fönster - Fluffy