kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Helge och vår Aoutomover ;) Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Helge och vår Aoutomover ;) Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Helge och vår Aoutomover ;) Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Helge och vår Aoutomover ;) Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Helge och vår Aoutomover ;)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptyfre jul 15, 2011 1:00 am

Nu har gubben min skaffat en Aoutomover (självgående gräsklippare)Ni skulle set Helge när han fick se den in Actione ! han blev som katten i reklamen om mobiltelefonen ,han tappade hakan och halsen blev längre och längre Razz nu har vi som ett litet garage till klipparen med tegel på och vem satt inte där häromkvällen om inte Helge ;)han har inte koll på vad sjutton det där är som glider runt i trädgården men man kan riktigt se hur han funderar vår Helge över vad sjutton det är för något affraid är det en katt eller vad sjutton är det ? What a Face
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptyfre jul 15, 2011 8:08 pm

Vilken härligt berättelse... synd att du inte fick det på film. Nu sitter han förstås och väntar på mer gräsklippning, söta katten :<3:
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptyons jul 20, 2011 12:50 am

Det är bara lugnt :)Helge sitter där när "Putte jobbar" och när Putte kommer så flyttar Helge på sig lite makligt så där ;)Ja gubben har döpt Automovern till Putte Very Happy Trodde helge skulle bli livrädd men inte då !han sitter fortfarande och försöker klura ut vad sjutton det är för något Laughing Skulle inte förvåna mig om Helge skulle åka snålskjuts på den en dag alltså sitta på den och åka runt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptyons jul 20, 2011 12:51 am

Helge lånar fortfarnade "Puttes"garage Wink
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptyons jul 20, 2011 10:45 am

Hur kul skulle inte det se ut... haha!! Skönt att han inte är rädd för den, ett perfekt tidsfördriv.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör jul 30, 2011 11:22 pm

Jo han ligger och spanar in "Putte" verkar vara väldigt intressant att ha koll på den ett slags hjärnjympa verkar det som :)Vi har en Gräsand som kommer två gånger om dagen och vill ha bröd han bryr sig inte om Putte alls fast först trodde vi han blivit kär i Putte så det var för det han var här så mycket men det var oss han ville umgås med :)undrar om det är den Gräsandens ben jag fixade för några år sedan ?eftersom han återkommer varje år och vill vara med oss ,Helge är lite vask på han han åt till och med hans Havregrynsörja Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptytor nov 05, 2015 4:20 am

Hej på er ! är ett bra tag sedan jag hittade hit  .Tyvär finns inte Helge mer ,för tre år sedan insjuknade han snabbt i cancer och vi fick avliva honom .Sedan dess har vi skaffat hund för tre år sedan en Luzernerstövare ,och för två år sedan fick vi katten Nisse en rödtabby från vår dotters katta som fick två kattungar .Ingen kan ersätta Helge han var väldigt speciell på många sätt ,han blev nästan 12 år <3 Men Nissekatt är motsatsen till Helge Smile väldigt vokabulär och pratar väldigt (näst intill tjatig ibland ) mycket smart är han också en riktig liten going :)Han är en korsning mellan Maincoon Norsk skogkatt och Huskatt ,kanske en anledning till att han är så social och pratig .Han är i alla fall helt underbar hunden och han är vänner och sover ihop då och då leker ihop också .
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptytor nov 05, 2015 9:24 pm

Det är sorgligt när våra fina djur inte finns hos oss mer, de lämnar verkligen en stor tomhet och saknad efter sig... Vad härligt att du har skaffat nya djur, som förgyller ditt liv. Och kul med lite aktivitet på sidan igen;)
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör nov 07, 2015 12:10 am

Helge han finns här hos oss än ,jag känner honom och jag tror Nissekatt ser honom också då Nisse bara tittar rätt ut i luften ibland 0ck verkar se något man ser att han kollar in något .Kan känna Helge vid mina fötter också en tyngd ,: ibland Smile<3

Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm

Ibland undrar man om de finns hos än eller om man bara hör av gammal vana... Varje kväll när jag kryper ner hör jag honom hoppa upp på byrån, då han alltid sov sina första nattimmar. Man undrar ju?!!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Helge och vår Aoutomover ;) Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och vår Aoutomover ;)   Helge och vår Aoutomover ;) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Helge och vår Aoutomover ;)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Helge och Rävkompisen :)
» Helge !snigelpäls :)
» Helge är försvunnen :(
» Helge är ju smart vet jag !
» Helge har fått en knäpp

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Medlemmarnas katter-
Hoppa till: