Forum om katter och givetsvis även om andra djur

HemVanliga frågorBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
lör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
lör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
lör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
mån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
lör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
sön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
lör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
tor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
tor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

Dela | 

NU har jag beställt Kycklingar

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W

Antal inlägg : 385

InläggRubrik: NU har jag beställt Kycklingar   lör mar 19, 2011 2:35 am

Ja nu har jag beställt kycklingar av rasen "Medeltida Svarthöns" äntligen ska jag få min dröm uppfylld är så himmla upprymd nu Razz Medeltida Svarthöns är något mindre än vit och brun Lego men mer sociala inte så skräniga ,de värper grafitgrå ägg.Det blir mellan fyra och sex stycken först,han jag ska köpa kycklingar av har en ras till som är storvuxna med fjädrar som växer ut på fötterna kommer inte ihåg vad de heter just nu,men vi får se !kanske jag tar två av dom också.Men vad jag är lycklig nu det här har jag velat i 30 år:)och sen är det viktigt att bevara de riktigt gammla hönsraserna för framtiden,de här är som namnet säger kolsvarta med svart kam.Nu är min man livrädd över att de ska bo inne hos oss;)vet väl hur du är ! rätt vad det är så ska de ligga inne hos oss säger han Laughing ja vem vet Razz
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo

Antal inlägg : 995

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   lör mar 19, 2011 11:50 am

Vad kul att förverkliga en dröm... det ska man göra!!! Men höns, hur tar man hand om sådana?!! Har ingen koll på höns Embarassed Googlade de hönsen, fanns i lite olika färger väl... mysigt att ha lite höns, känns som en idyll likt Katthult i Emilfilmerna.

Kan du inte berätta lite om hur man tar hand om höns, jag vet absolut ingenting om det... kanske bara är jag Embarassed Går de fritt om dagarna, inne in nätterna... eller inne jämt. Mysigt om de kan bli lite sociala!! Undrar vad Helge kommer tycka...

Att ha höns inne känns lite galet, förstår din mans oro. Men det är väl klart om hönan skulle bli dålig, så ja... kanske Wink

Kul att du förverkligar en dröm!!
Maria.W

Maria.W

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   lör mar 19, 2011 11:32 pm

Det finns en site som heter www. kackel .se där står allt om höns ,jag vet en del tex att de ska ha en halv kvm per höna inne,men jag ska köpa en bok och läsa på mer sen har han lovat som jag ska köpa dom av att ge mig råd man ska ju vara noga med foder avlusnin mm ,sen vet jag att man kan ge dom matavfall tex grönsaksrester äggskal osv,men som sakt jag får läsa på:)Nä inte tänker jag ta in dom Very Happy men jag kommer att gosa mycket med dom klappa dom pyssla med dom osv och de kommer nog bli ganska tama kan jag tro
bizmo

bizmo

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   lör mar 19, 2011 11:34 pm

Mysigt... ska gå in och läsa mer imorgon, kan ju inget om ämnet;)
Maria.W

Maria.W

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   sön mar 20, 2011 12:15 am

Har varit hönsvakt några gånger när ägarna åkt på semester sen har ju gubben min vuxit upp på en gård så han har ju också lite koll de hade massor av höns.
bizmo

bizmo

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   fre apr 22, 2011 10:17 pm

Har du fått dina kycklingar än??
Maria.W

Maria.W

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   sön maj 22, 2011 2:21 am

NÄÄ :(det är så mycket nu och gubben tycks tro att det här med Höns bara är en nyck ;)Efter som vi bara bott här i snart tre år så är det såå mycket som ska göras,nu har jag äntligen fått mitt Växthus på 10 kvm :)har haft fullt upp med det ett tag det skulle ju sättas ihop mm men nu är det planterat med gurkor tomater paprika Chilli och tolv olika Pelargonsorter.I Tisdags var Byggmästaren här !vi ska bygga uteplats vi har redan altángolvet men nu ska det byggas över och göras klart för inglasning .MEN det är ju snart semester kanske gubben min kan få för sig att ägna en tanke åt mina Höns då ;)Ja Rom byggdes ju inte på en dag:)Men ska man göra något ska det göras ordentligt och det ska vara genom tänkt så hönorna får det bra.Ett alternativ är att ha hönorna här på våren sommaren och sedan hyra in dom hos han som föder upp dom över vintern .Ja vi får se !
bizmo

bizmo

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   mån maj 23, 2011 7:37 pm

Hoppas att du får dina hönor... Men det är som du skriver, man måste tänkt igenom det hela så att det blir bra för alla. Härligt med massa projekt hemma, låter underbart!!
Maria.W

Maria.W

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   tor nov 05, 2015 4:08 am

Nu har det gått mer än fyra år sedan jag skrev att jag skulle skaffa hönor Wink inga hönor än !Men nu ska det bli av , har köpt hönshus på 6kvm som kommer om några veckor och jag ska köpa höns av rasen Brahma som är stora rackare Smile sedan blir det några andra raser vilka vet jag inte än .
bizmo

bizmo

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   tor nov 05, 2015 9:15 pm

Härligt att du får dina hönor!!
Maria.W

Maria.W

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   lör nov 07, 2015 12:14 am

Ja det var ta mig sjutton på tiden Wink men nu blir det av äntligen .Trodde jag skulle hinna dö innan typ !Men hönshus är köpt och till våren blir det av Smile
bizmo

bizmo

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   lör nov 07, 2015 3:17 pm

kul att förverkliga sina drömmar...
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: NU har jag beställt Kycklingar   

NU har jag beställt Kycklingar
Till överst på sidan