kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Helge har fått en knäpp Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Helge har fått en knäpp Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Helge har fått en knäpp Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Helge har fått en knäpp Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Helge har fått en knäpp Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Helge har fått en knäpp Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Helge har fått en knäpp Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Helge har fått en knäpp Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Helge har fått en knäpp Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Helge har fått en knäpp

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptytis feb 09, 2010 7:37 pm

Nu har herrn fått för sig att det är livsfarligt inne och är borta flera nätter i rad han kommer bara in slänger i sig lite mat och ska sen ut igen som ett skott,nu orkar jag inte sitta uppe mer och vänta till småtimmarna på att han ska dyka upp Sleep Vet inte vad som hänt med honom?här hemma har det inte hänt något som han kunnat bli rädd för allt är som vanligthos oss!jag börjar undra om han håller på att bli senil han är 9 år men tycker det är tidigt i så fall.Kanske han drar omkring med en annan katt ? han brukar ju va under grannens stúga jag ser att han går in där under,men häromdagen såg jag en annan katt gå in där också och inget hände ?den här katten är svart och okasstrerad och har varit inne här och tjyvätit i sommras plus att Helge och han rök ihop här ute,Helge vann !Kan inte begripa att han bär sig så konstigt åt han brukar aldrig vara ute på nätterna på vintern när det är kallt och ruggigt,nu verkar det inte spela någon roll hur vädret är för honom.Han var inne en sväng i går slängde i sig lite mat och rusade ut som en galning sen har jag inte set honom No och så har det hållit på i två veckor nu ?
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptytis feb 09, 2010 7:49 pm

Lite märkligt att han har ändrat beteende bara så där... Är han kastrerad? Annars kanske han har hittat en vacker kattflicka Wink Förstår att du känner oro att han är ute om nätterna, det skulle jag också göra... men du kan ju inte sitta uppe och vänta. Skönt att han i alla fall vet var matmor finns... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptyons feb 10, 2010 12:16 am

Oh ja han kastrerades vid 11 månaders ålder ,men jag funderar på den här andra svarta katten (han är okastrerad)om dom där två kommer överenshelt plötsligt så att de drar omkring ihop här i byn,Helge var ju löskatt när han fångades in av komunen undrar om han har fått smak på det igen att dra runt,men jag har en känsla av att han håller till under grannens stuga men är inte bombsäker på det,såg ju den svarta katten krypa in där precis efter Helge och inget hände,ja de slogs inte och den svarte kom inte ut heller.Ja det är bra märkligt !kanske han blivit senil och förvirrad?
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptyons feb 10, 2010 2:13 pm

Maria.W skrev:
Oh ja han kastrerades vid 11 månaders ålder ,men jag funderar på den här andra svarta katten (han är okastrerad)om dom där två kommer överenshelt plötsligt så att de drar omkring ihop här i byn,Helge var ju löskatt när han fångades in av komunen undrar om han har fått smak på det igen att dra runt,men jag har en känsla av att han håller till under grannens stuga men är inte bombsäker på det,såg ju den svarta katten krypa in där precis efter Helge och inget hände,ja de slogs inte och den svarte kom inte ut heller.Ja det är bra märkligt !kanske han blivit senil och förvirrad?

Om katterna inte fajtas så kanske Helge är glad över att ha hittat en kompis...En kompis är ju alltid roligare att vara med än hemma eller hur Smile ? Och sen är det hur lätt som helst att glömma bort tiden när man har roligt Razz

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptyfre feb 12, 2010 2:45 am

Jo så är det nog Anne !nu har han i alla fall lugnat ner sig igen och har varit hemma två nätter i rad och han har inte rusat ut som en galning på morrnana heller,ätit som en häst har han gjort nu :)nu ligger han i mattes säng igen och går inte ut förän framåt elva,men han är bra rolig!i dag gick han och bajsade i lådan innan han gick ut ? och sen kom han inte hem förän 1900 sen skulle han ut igen men kom hem vid 2000sen har han varit inne.Förstår mig inte på hans stollaryck !Skulle va kul att ha en liten kamera på honom och se va han gör igentligen när han är borta så där.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptyfre feb 12, 2010 10:40 am

Maria.W skrev:
Jo så är det nog Anne !nu har han i alla fall lugnat ner sig igen och har varit hemma två nätter i rad och han har inte rusat ut som en galning på morrnana heller,ätit som en häst har han gjort nu :)nu ligger han i mattes säng igen och går inte ut förän framåt elva,men han är bra rolig!i dag gick han och bajsade i lådan innan han gick ut ? och sen kom han inte hem förän 1900 sen skulle han ut igen men kom hem vid 2000sen har han varit inne.Förstår mig inte på hans stollaryck !Skulle va kul att ha en liten kamera på honom och se va han gör igentligen när han är borta så där.
Kompisen kanske inte är kvar, eller så är det inte längre "nyhetens behag" Smile

Javisst borde man ha en kamera så man får veta vad de gör Wink

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptylör feb 13, 2010 6:10 pm

Det vore spännande att kunna följa dem... Undrar vad han gör? Skönt att ha honom hemma om nätterna igen...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptyfre feb 19, 2010 3:47 pm

Fördelen med snön är att man ser hans spår scratch nu är han inne hos grannen bredvid såg jag på spåren i dag,kanske det blev konkurans om den andre grannens husgrund,men han är som sakt hemme på nätterna nu men borta hela dagarna och är vrålhungrig när han kommer hem i alla fall för det mesta.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptytor mar 25, 2010 5:51 pm

Nu är Helge precis som vanligt igen fast han blänger lite åt TV:n tror det var den han blev rädd för av någon anledning,knaskatten:)Nu ligger han och latar sig till 11,00 innan han går ut och kommer hem ganska tidigt på kvällarna,han har väl tröttnat på vad det nu var han gjorde eller fick för sig,allvarligt så trodde jag han hade blivit senil han är ju 9 år nu så man vet ju aldrig.Katter är märkliga och inte alls förutsägbara som man tro,rätt vad det är så byter dom rutiner som ingen ting ju.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptytor mar 25, 2010 9:44 pm

Att de bryter rutiner och är lite oförutsägbara gör dem ju extra charmiga... tycker att det är underbart! Visst är det väl så... när man väl tror att man känner katten, ja då ändrar de sig...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptytor apr 01, 2010 1:18 am

Just nu är han en svikare ;)han ska nu ligga hos husse har han fått för sig fast han snarkar så taket gungar:)annars är han sig lik igen springer hem tio gånger om dagen och kollar läget och kommer hem vid sju åtta på kvällen.På Påskafton får han besök av en liten hundam som heter Chanel en korsning mellan Chiuwawa och Yorkshire Terrier ,dom har träffats förut hon sniffar lite lätt efter honom och sen sätter hon näsan i vädret och går förbi,tala om total nonchalans:)Helge vet helt förbluffad sist !
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Emptyfre apr 09, 2010 8:33 pm

Så han har blivit en liten svikare... och sover hos husse. Du får berätta för honom vad du tycker om det...Wink Det är lite märkligt hur de kan ändra ett invant beteende så otroligt fort.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Helge har fått en knäpp Empty
InläggRubrik: Sv: Helge har fått en knäpp   Helge har fått en knäpp Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Helge har fått en knäpp
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Helge är ju smart vet jag !
» Helge och Rävkompisen :)
» Helge !snigelpäls :)
» Helge är försvunnen :(
» Helge och vår Aoutomover ;)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Medlemmarnas katter-
Hoppa till: