kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Diarré - Sida 4 Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Diarré - Sida 4 Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Diarré - Sida 4 Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Diarré - Sida 4 Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Diarré - Sida 4 Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Diarré - Sida 4 Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Diarré - Sida 4 Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Diarré - Sida 4 Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Diarré - Sida 4 Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Diarré

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptylör mar 19, 2011 11:26 pm

Våra sommarstuge grannar kom ut till helgen deras hund hade varit dålig i diarre han hade legat inne på djursjukhuset med dropp bla de hade också röntgat hans mage,de konstaterade att han hade hafft magsjuka !kanske det är det Bizmo drabbades av också ?det bara slog mig att det mycket väl kunde vara det !Har faktiskt hört talas om det förut att djur kan drabbas av magsjuka.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptylör mar 19, 2011 11:36 pm

Under så lång tid o till och från?? Hade ingen aning om att de kunde få magsjuka... så mycket man lär sig av forum
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptysön mar 20, 2011 12:09 am

Fast när det gäller Bizmo kan det nog vara lite stressrelaterat av bebisen nya ljud och dofter,har läst att katter kan reagera starkt på lukten av bröstmjölk tex .
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptylör apr 02, 2011 1:02 pm

Jag är SÅ glad... det är snart en månad sedan sista diarrén och Bizmo mår så mycket bättre. Han har ökat i vikt igen och pälsen har fått mer lyster. Det är så otroligt skönt att han mår bättre, hoppas bara att det fortsätter så.

Och så verkar han njuta av våren... sitter ute på balkongen om förmiddagarna och pratar med fåglarna. Han blev överlycklig när jag tog fram balkongmöblerna, så härligt att se. Fina katten!!
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytis apr 05, 2011 12:30 am

Men vad skönt att Bizmo är bra i magen igen :)man blir ju så orolig när det krånglar och man inte vet vad man ska ta sig till.Nä magsjuka vad det nog inte som kom och gick så.
Helge älskar våren !du skulle se vilka kattrace han gör ute precis stolligt blir han :)inte kan man tro att han är 11 år snart 12 ,just nu har han en mus i en rishög här utanför som han ägnar dagarna åt att spana på Very Happy Katter är smarta de vet precis när våren har kommit det märks på hela Helge han liksom blommar upp lill skrutten och vill helst bara vara ute och smyga runt för nu kan han ju röra sig fritt igen när snön är borta :)Skönt att Bizmo är pigg igen lite vårluft på det nu så ska han nog bli sitt gammla jag igen.

Kram på er Maria.W
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytis apr 05, 2011 3:04 pm

Vad härligt att Helge också känner av våren... låter härligt att få sitta och lurpassa på en mus, måste vara drömmen för en katt Wink
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptysön maj 29, 2011 12:42 am

Han ägnar störe delen av dagarna till att jaga möss nu ,han ligger i skogen bredvid i timmar och lurpassar på dom ,fast jag tycker lite synd om dom för de är ju så söta de där små mössen inte kul att höra dom pipa när han fångat dom :(och ärligt så har jag räddat en och annan också ;)Roligast är att han har så mycket päls så ibland gömmer dom sig under hans rumpa i allt hår och han sitter och stirrar runt och undrar vart musen tog vägen och så sitter den i hans rumphår Razz Sen har vi ju Håkan Kråkan som fattar direkt när Helge har ett byte då knallar han runt katten nuper han i rumpan och bara väntar på att kunna sno musen för Helge :)men vad man får vara med om mycket när man bor på landet Smile
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptymån maj 30, 2011 11:12 am

Det låter så härligt... men stackars Helge, det måste vara jobbigt att vara SÅ hårig att mössen kan gömma sig i rumphåret Wink Vilken skön fågel... det måste nästan vara som skådespel att bo som ni gör. Här sitter Bizmo o pratar med fåglarna på balkongen eller vid fönstret, har han tur så kommer det in någon insekt... vilka olika liv de har!! Men min pälsboll har blivit en sann knäkatt, så fort vi sätter oss så ligger han i knät. Som ni... hur kommer det sig att beteendet ändras efter 4 år, för om ett par veckor är han faktiskt så gammal.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptymån maj 30, 2011 11:39 pm

Tror katter tar längre tid på sig att känna sig trygga ,de är inte så lätt flörtade som hundar helt enkelt,katter är som de är men vinner man deras förtoende så är det nog för alltid Smile
Föresten !hur är det med Bizmos mage nu är han okej igen ?
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytis maj 31, 2011 3:29 pm

Det kan nog stämma att det tar ett tag att få kattens förtroende, men mysigt är det med en knäkatt.

Bizmo mår jättebra och det är så skönt... han äter fortfarande allergifodret och det verkar hjälpa. Nu får han ibland även lite kyckling o smör, det märks ingen skillnad. Av fisk har han fått diarré, så det får han helt enkelt inte längre. Det kan vara det som han är allergisk emot, en katt med fiskallergi Laughing Det är i alla fall jätte skönt när allting fungerar... men det skulle vara klockrent om hans toalettklocka kunde ringa på andra tider än 04.00 varje morgon. Det är helt otroligt, då ska han på toa och han är osmidig Embarassed Halva lådan utanför och när han är klar måste han berätta det, ifall någon skulle ha missat att han var på toaletten. Så då krafsar han hysteriskt på toalettdörren, det är bara att gå upp o rengöra... vilka egenheter;)

Hur ofta går era katter på toaletten??
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytis maj 31, 2011 10:40 pm

Men katter är ju ökendjur från begynelsen så det är igentligen inte så konstigt att katter inte tåll fisk så bra ;)Helge är galen i Tonfisk och tål det bra ,men i kattfoder är fisken väldigt prossesad kan vara en orsak.Rå köttfärs är bra för dåliga kattmagar Helge får det flera gånger i vecksn här.I dag har han klippt två möss den lille supermusjägaren Smile
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytis maj 31, 2011 10:47 pm

Ger du blandfärs? Det gillar han, men vi har inte vågat ge det. Tonfisk har han aldrig fått smaka, men ha gillar fisk... det är svårt att inte ge när han nästan äter direkt från gaffeln;) Men ibland måste man försöka att tänka på hans bästa, idag lyckades jag o han gav upp ganska fort.

Mmm... vad gott med mus till lunch å middag, duktig han är som fångar dem... men det är väl vad de ska göra. Hur fungerar det med all päls när Helge/Måns är ute så mycket? Får han mycket tovor?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptyons jun 01, 2011 12:07 am

Nä han får förvånansvärt lite tovor de flesta går att rycka bort men sitter de taight så klipper jag dom så rycker jag dom när de lossnat lite,Helge älskar när man tar bort tovorna han lägger sig ner och väntar på att jag ska ta dom med ett snabbt ryck eller med saxen.Helge får mest tovor när han fäller vinterpäls eller sommarpäls.Jag ger Helge blandfärs typ som i mustorlek det är bra för magen.Tonfisk köpper jag som särskilld Kattonfisk orensad den ska vara oränsad inte människotonfisk inte bra.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptyons jun 01, 2011 3:52 pm

Rycka tovor?? Kan man verkligen göra det?? Gör inte det fruktansvärt ont på katten?? Känns som om jag är nybliven kattägare, ingen koll på något... här klipper jag bort tovor, som nu har blivit alltmer.. Kan i och för sig hänga ihop med att han fäller ganska mycket.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytor jun 02, 2011 12:27 am

Man kan rycka tovor som sitter "löst" inte dom som sitter nära skinnet,när man rycker "lösa "tovor får man vara snabb inte segdra,man får rycka jätte snabbt,Helge älskar att få lösa tovor ryckta ! han lägger sig självmant på golvet för att bli av med dom !tovor gör väldigt ont att gå med både på hundar och katter.Men som sakt tovor som sitter hudnära får man klippa i lite försiktigt och lossa på dom ,sen kan man rycka dom jäkligt snabbt efter en vecka eller två,eller så kan man köpa sig en tovskärare på Zoo för 150 kronor..
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptyfre jun 03, 2011 9:13 pm

Tovskärare, finns det??!! Jag kommer nog inte våg rycka, saxen är ett bättre alternativ för mig. Men tack för din beskrivning Maria. Tror inte att man kan rycka hans tovor, det brukar vara ganska stora hudnära tussar... förut har vi ju knappt fått några tovor, men nu har jag klippt bort mycket. Fastän vi borstar ordentligt varje dag, kanske dags för bad... Badar du Helge/Måns?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptylör jun 04, 2011 12:48 am

Helge har aldrig badat i mina ögon något väldigt onaturligt för en katt därför att de av naturen är renliga djur och hatar vatten om de råkar hamna i det,det där med att bada katter är människans påfund på grund av kattutställningar allergier mm tror Evil or Very Mad Very Happy Ja du vet jag har mina egna funderingar om vad som är naturligt för katter;)har heller aldrig borstat honom för det har aldrig behövts.Om jag skulle få för mig att bada Helge så skulle nog varken han eller jag komma levandes ur duschen Laughing måste säga att Helge/Måns alltid luktar gott och han är en riktig tvättnisse ansar och slickar sin päls ihärdigt och noga så jag tycker han fixar det så bra själv utan att jag ska lägga mig i;)föresten en tovskärare kostar en så där 200 kr men de är bra sägs det.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptylör jun 04, 2011 8:16 am

Vi är olika o djuren också... Bizmo får ju tovor fastän vi borstar honom 1-2 ggr/dag o badar 2-3 ggr/år. Han kanske har missat det där med att sköta hygienen själv Laughing Skönt när pälsen sköter sig själv, det måste vara perfekt.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytor jun 09, 2011 2:47 pm

Ja vi har haft tur med Helge och hans päls Wink men det är nog "delen" Skogkatt som visar sig i pälsen ,just nu vill han inte vara inne på grund av värmen inte på nätterna heller,gillar inte att han är ute på nätterna men förstår att han lider av värmen inne,men han kommer alltid in när husse åker vid sju då vill han ha mat :)ja så tittar han in på dagen och äter och vill ha lite gos sen sticker han in i skogen igen,just nu har vi haft snickare här några dagar och dom är ju "livsfarliga" Laughing
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptytor jun 09, 2011 8:30 pm

Visst är det varmt för dem nu... och oss med;)
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptyfre jun 10, 2011 2:03 pm

Ja men nu har det vänt !nu är det risk för att man drunknar i stället Razz tur båten står kvar vid garaget fall den behövs på land ;)Helge gjorde ett illrace till grannens stuga och in under på två röda sekunder Laughing vatten gillar han inte men i dag trotsade han elementen ute ,att jaga möss är livsviktigt då får inte något fånigt regn komma imellan Evil or Very Mad
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptyfre jun 10, 2011 8:46 pm

Haha... goa Helge!! Har ni fått mycket regn??
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptyfre jun 10, 2011 9:09 pm

Massor !men just nu har det lugnat ner sig tack och lov,måste säga att det är bra med växthus då kan man bära in alla blommor så de inte drunknar av vatten,har en Pelargonsamling lite ovanliga sorter en så där 12 13 stycken en del ganska dyra dom är man ju rädd om då är det bra med växthus Smile
Helge är en go katt :)i dag kom han och lade sig vid mina fötter och rullade runt för han hade två eländiga tovor i rumpan som han ville bli av med,han visar tydligt när han har "jobbiga "tovor,ja så jag hämtade min frisörsax och klippte bort dom ,han bara låg helt stilla när jag klippte,sedan gjorde han ett jätterace av lycka och var borta Razz Nya musjakter på G :)Tror Helge är en av de lyckligaste katter som finns :)just nu ligger han i min säng och vilar ut efter all åska och strapatser han ligger på rygg med ena tassen över näsan sa jag att han är 12 år nu Sleep
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptyfre jun 10, 2011 11:22 pm

Här har det bara kommit enstaka skurar, knappt något... lite besviken, men skönt att kunna vara ute. Duktiga katten som säger till, han verkar inte vara så gammal till sättet. Just nu kör Bizmo sitt kvällsrace, lycklig efter borstningen. Tokkatt, hallmattan ligger inte där den ska vara och han blir lika ställd varje gång när dörren in till E rum är stängd. För han brukar springa vardagsrum-hall- E´r rum- hall-sovrum-kök. Som ett X. Han har problem att få stopp, nära att sladda in i hennes dörr. Han är lektokig om kvällarna och mystokig om morgonen, en fin kombination.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Emptysön jun 12, 2011 2:50 am

Tycker synd om dom som inte har katt :)gud vad dom missar mycket knas saker Exclamation och visst har de starka personligheter!många tycks tro att bara hundar har personlighet och interligens,men vad katter är smart study
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Diarré - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Diarré   Diarré - Sida 4 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Diarré
Till överst på sidan 
Sida 4 av 5Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Liknande ämnen
-
» diarre pga förorenad mark!!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: