kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Hur länge står man ut Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Hur länge står man ut Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Hur länge står man ut Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Hur länge står man ut Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Hur länge står man ut Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Hur länge står man ut Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Hur länge står man ut Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Hur länge står man ut Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Hur länge står man ut Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Hur länge står man ut

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Hur länge står man ut Empty
InläggRubrik: Hur länge står man ut   Hur länge står man ut Emptymån okt 19, 2009 9:59 pm

Med jourkatter så kan det följa med problem såsom sjukdomar, orenlighet etc.

Vet en som tagit hand om fler jourkatter från ett och samma ställe..
En katt har varit helt ok men de flesta har varit dåliga ...en honkatt dålig i magen,
hennes ungar fick problem med ögonen och fann inte heller kattlådan på en gång.
Sen kom nya ungar in och dessa hade problem med magarna...det var diarre under möblerna
från "killarna", honan sket diarre på möblerna!! Oavsett vad som veterinären rekommenderade så förändrades inte magarna!! Detta under en längre persiod..Nu har nya ungar omhändertagits och dom satte igång och kissa på klätterställningen och på nytvättade kläder!! Dessa är inte tama..

Tänk att ha jourkatter med problem och åter problem under ett antal månaders tid...hur länge skulle någon annan stå ut?

Jag vet att jag inte skulle klara av att ha det så här så pass länge som detta jourhem stått ut.
Om ingen förändring skett oavsett kur så tror jag att det blivit kroniskt fel i tarmarna på dom som har diarre och nog låtit dom somna in. Dvs om dom inte mått bra av att leva så med kronisk diarre.

Det blir ju städning av hemmet och tvättning var dag, tiden räcker ju inte till att ta hand om hemmets egna katter, ej heller att äta mat i vettig tid.

Mitt tålamod i såna här fall är inte så långt, hurdant tålamod skulle ni ha?
Och vad tror ni om diarrekatterna ? Kan katter leva med kronisk diarre utan att må dåligt?

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Hur länge står man ut Empty
InläggRubrik: Sv: Hur länge står man ut   Hur länge står man ut Emptyons okt 21, 2009 8:11 am

Det är intressant hur en del människor kan stå ut och hur de engagerar sig i andra katter än sina egna. Jag skulle personligen tycka att det vore lite obehagligt, efter som en del sjukdomar VÄL måste kunna smitta ner ens egna friska katter. Men jag tycker att det är fascinerade hur andra kan fixa det. Och hur man hinner med att städa och dona efter allt som du berättar om. Jag skulle inte ha tålamod, men jag tycker att det är beundransvärt hur andra klarar av det.

Kronisk diarré, vet inte alls... det känns ju rent spontant som om något är fel då, men man kanske kan leva så. Det kan jag inte uttala mig om, då jag bara kan spekulera... saknar kunskap
Till överst på sidan Gå ner
 
Hur länge står man ut
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Om utelevande katter-
Hoppa till: