Bilden tagen hemma hos Buset, där ligger Björne 3:a från vänster.
Till höger om Björne ligger Ramses och längst bort till höger ligger Snobben.
När Buset (Reidar) avled fångade jag in katterna, fler katter än de som är med på bilden.
Ramses kom att stanna hos mig, jag fångade in den katten som kattunge en gång i tiden.
Två katter som är med på bilden kom först till mig, Björne och Snobben.
Jag borde redan då ha behållt Björne för det var han och Ramses som var vänner,
som umgicks mest hos Reidar.
Men efter mellanlandning hos mig kom Snobben och Björne vidare till ett katthem.
I inskrivningspapprena skrev jag om båda katternas olika behov.
Men tyvärr så tog man inte till sig det jag skrev, inte heller att jag mailade samma information
att dessa katter INTE skulle till samma hem då deras behov var olika. Men de ansåg att katterna
höll ihop och då skulle de till samma hem!!
Den ena hade chansen till ett hem efter drygt 1-2 mån men personalen ansåg att katterna
skulle till samma hem! Katterna vågade sig inte ut ur buren på ett halvår, efter det kom de
till ett jourhem som skulle visa sig vara allergiska och så kom katterna åter till katthemmet
efter ett par veckor i jourhem. Nu fick de gå ut ur buren nattetid då de andra katterna i
katthemmet var instängda. Efter ett par månader kommer de åter till jourhem,
efter 2 månader där rymmer Björne. Under april månad mailade jag till katthemmet att jag
gärna återtog Björne men inget gensvar. När frågan återupptogs den 18 maj kom
informationen att Björne varit på rymmen i 10 dagar!!
Nu började en intensvi period för mig, jag skrev lappar som jag laminerade, och som jag kvälls och nattetid satte upp i hela förorten för jag visste ju inte vart katten tagit vägen.
Tog ledigt för att kunna engagera mig helt och fullt med att leta efter en katt som inte är tam
och försvunnit i en större förort till Sthlm, det var som att leta efter en synål i ett antal höstackar!!! Jag la in efterlysningar i flera katthemssidor och detta gav resultat.
En kvinna ringde och berättade att en katt med Björnes utseende var utanför hennes hem på kvällarna runt 22,00 -23,00 tiden. Hon har två egna katter samt en matfriare, hennes hankatt
jagar bort matfriaren men denna katt satt bredvid hennes hankatt!! Detta fick mig att inse att
det var nog Björne som var där.
Hennes hankatt visade Björne in i lägenheten nattetid då människan sov.
Snobben som Björne bott ihop med det senaste året visade inte en tendens till att sakna Björne
då han försvann, kvinnans hankatt som satt tillsammans med Björne saknade Björne,
han har letat efter Björne sen jag fångade in Björne och tog hem honom.
Var till veterinären dagen och fick bekräftat att det är katten Björne (hjälp med avläsning av idm).
Björne och Ramses hemma hos mig efter infångandet då han var på rymmen.
Sen Björne kom in har han jamat mer el mindre konstant på kvällar/nattetid.
Vet inte om han är rädd för att omplaceras igen, eller om han fått men om det han
varit med om under året som gått.
Björne, Snobben och Ramses ska alla tre vara födda 2000.
Så det är inga ungdomar.
När jag fick veta att han försvunnit skulle jag få honom!!
Nu är han här och stannar här.
Bättre foton kommer senare