kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Katten Björnes öde Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Katten Björnes öde Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Katten Björnes öde Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Katten Björnes öde Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Katten Björnes öde Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Katten Björnes öde Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Katten Björnes öde Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Katten Björnes öde Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Katten Björnes öde Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Katten Björnes öde

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyons jun 01, 2011 9:36 pm

Bilden tagen hemma hos Buset, där ligger Björne 3:a från vänster.
Katten Björnes öde Kattkompisar
Till höger om Björne ligger Ramses och längst bort till höger ligger Snobben.

När Buset (Reidar) avled fångade jag in katterna, fler katter än de som är med på bilden.
Ramses kom att stanna hos mig, jag fångade in den katten som kattunge en gång i tiden.
Två katter som är med på bilden kom först till mig, Björne och Snobben.
Jag borde redan då ha behållt Björne för det var han och Ramses som var vänner,
som umgicks mest hos Reidar.
Men efter mellanlandning hos mig kom Snobben och Björne vidare till ett katthem.
I inskrivningspapprena skrev jag om båda katternas olika behov.
Men tyvärr så tog man inte till sig det jag skrev, inte heller att jag mailade samma information
att dessa katter INTE skulle till samma hem då deras behov var olika. Men de ansåg att katterna
höll ihop och då skulle de till samma hem!!
Den ena hade chansen till ett hem efter drygt 1-2 mån men personalen ansåg att katterna
skulle till samma hem! Katterna vågade sig inte ut ur buren på ett halvår, efter det kom de
till ett jourhem som skulle visa sig vara allergiska och så kom katterna åter till katthemmet
efter ett par veckor i jourhem. Nu fick de gå ut ur buren nattetid då de andra katterna i
katthemmet var instängda. Efter ett par månader kommer de åter till jourhem,
efter 2 månader där rymmer Björne. Under april månad mailade jag till katthemmet att jag
gärna återtog Björne men inget gensvar. När frågan återupptogs den 18 maj kom
informationen att Björne varit på rymmen i 10 dagar!!
Nu började en intensvi period för mig, jag skrev lappar som jag laminerade, och som jag kvälls och nattetid satte upp i hela förorten för jag visste ju inte vart katten tagit vägen.
Tog ledigt för att kunna engagera mig helt och fullt med att leta efter en katt som inte är tam
och försvunnit i en större förort till Sthlm, det var som att leta efter en synål i ett antal höstackar!!! Jag la in efterlysningar i flera katthemssidor och detta gav resultat.
En kvinna ringde och berättade att en katt med Björnes utseende var utanför hennes hem på kvällarna runt 22,00 -23,00 tiden. Hon har två egna katter samt en matfriare, hennes hankatt
jagar bort matfriaren men denna katt satt bredvid hennes hankatt!! Detta fick mig att inse att
det var nog Björne som var där.
Hennes hankatt visade Björne in i lägenheten nattetid då människan sov.
Snobben som Björne bott ihop med det senaste året visade inte en tendens till att sakna Björne
då han försvann, kvinnans hankatt som satt tillsammans med Björne saknade Björne,
han har letat efter Björne sen jag fångade in Björne och tog hem honom.
Var till veterinären dagen och fick bekräftat att det är katten Björne (hjälp med avläsning av idm).
Björne och Ramses hemma hos mig efter infångandet då han var på rymmen.
Katten Björnes öde 58640833



Sen Björne kom in har han jamat mer el mindre konstant på kvällar/nattetid.
Vet inte om han är rädd för att omplaceras igen, eller om han fått men om det han
varit med om under året som gått.
Björne, Snobben och Ramses ska alla tre vara födda 2000.
Så det är inga ungdomar.
När jag fick veta att han försvunnit skulle jag få honom!!
Nu är han här och stannar här.

Bättre foton kommer senare Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Sv: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 2:21 pm

Inatt har Björne inte jamat så mycket, här kommer nya foton på Björne och Ramses..
Vem liknar Björne i färgen? Wink
Katten Björnes öde Rb3rm



En bild till på de två Smile
Katten Björnes öde Rb2r

Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Sv: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 8:54 pm

Å, vilken berättelse. Och katterna ser verkligen ut att njuta av varandras närvaro... underbart att se I love you

Men så Björne har haft det, vilket omtumlande år för en katt. Katter som ofta gillar när vardagen ser ungefär likadan ut. Sen kan jag bli lite irriterad över hur katthemmet behandlar katterna, finns det ingen tanke bakom verksamheten??!! Bur? Vad då för bur, kattbur (transportbur?). Det måste i alla fall vara underbart för honom att få landa hemma dig och träffa gamla vännen. Jamandet kan nog bero på allt han har gått igenom, om han inte längtar ut igen... Hoppas att finner sig till rätta fort och njuter av ett ordentligt hem.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Sv: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 8:56 pm

Förresten... glömde säga att jag tycker att det är underbart det du gjort för Björne, Buset hade barit lycklig över det o dig!!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 10:31 pm

Bizmo, det är ju sådana där stora burar, i varje bur finns krypin samt en klätterställning mm.
Men Björne och Snobben vågade sig inte ut ur buren under det första halvåret de satt där Sad

Jag tror Björne är lycklig över att få umgås med Ramses igen. Ramses är inte lika lekfull sen Björne kom in, tidigare lekte han för fulla muggar här så mina gråa kattflickor blev rädda för Ramses.
Björne har samma färg som din Bizmo, skrev på lapparna att han var mer som mörk blockchoklad.
Få se om jag får tillfälle att fota Björne då hans päls visar den bruna färg han har.
Den här bilden hade jag med på lapparna jag satte upp...syns hans färg mer här?
Katten Björnes öde Bjorne2


Det är för Busets skull som jag engagerade mig, jag vet att han hade velat det.
Att Björne inte skulle vara ute och åter bli hemlös som han var innan han flyttade in hos Buset.
Nu får jag bara hoppas på att Björne lugnar ner sig så det blir lugnt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Sv: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 10:38 pm

Jag gillar Björne lite extra, han ser otroligt fin ut. Lite lurvig svans va?? Mitt gillande kanske har att göra med att han är lik min misse. De ser otroligt härliga ut tillsammans, när man ser sådana kort vill man ha två katter I love you Är han skygg alltså?? Han ser så lugn o harmonisk ut på de flesta bilderna.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 10:49 pm

bizmo skrev:
Jag gillar Björne lite extra, han ser otroligt fin ut. Lite lurvig svans va?? Mitt gillande kanske har att göra med att han är lik min misse. De ser otroligt härliga ut tillsammans, när man ser sådana kort vill man ha två katter I love you Är han skygg alltså?? Han ser så lugn o harmonisk ut på de flesta bilderna.

Han är lik din katt i färgen och han har lurvig svans ja Smile
Han är inte tam, han har ingen aggressivitet i sig. Nyss så tittade han på mig ca 10 -15 cm avstånd.
Jag har ett fönster öppet (nätat) skulle titta bakom fönstret då mötte jag Björnes huvud Smile
Han skulle kika åt mitt håll Smile
Han sprang inte utan han sitter kvar..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Sv: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 10:50 pm

Han kanske blir tam, skönt att han inte verkar jätte rädd i alla fall...
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Sv: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Emptyfre jun 03, 2011 10:55 pm

Gillar kort nummer 4:a, han ser så kramvänlig ut där... bara sätta sig bredvid å mysa!! Vad han har varit med om, skulle lätt kunna bli kattsamlare Embarassed
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Katten Björnes öde Empty
InläggRubrik: Sv: Katten Björnes öde   Katten Björnes öde Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Katten Björnes öde
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Katten Björne
» Katten Ramses
» Katten......ett flockdjur eller....
» Varmt även för katten...

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: