kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Tragedi hos farbrorn i byn !

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytis mar 01, 2011 2:44 am

Ni vet han jag berättade om som hade både kattmamman och kattungar tillsamans i garaget och "kattungarna var könsmogna ".Jag träffade han förra veckan och vi pratade då berättade han att ja det hade hänt en tragedi sa han,han hade hittat kattmamman död i tvättmaskinen No Han tror hon gått in och lagt sig där och att hennes ungar busat runt och stängt till luckan så att hon hade kvävts Crying or Very sad men jag tror hon var sjuk och hade lagt sig där för hon inte mådde bra för jag tror inte ungarna hade rått med att stänga luckan helt,ni vet ju att man måste ta i för att stänga luckan och sedan trycka till.Jag har en teori för jag fick veta av honom att troligtvis var katten min man sköt här pappa till hela den kattkullen kattamamman fick, och den katten vi tog bort var riktigt sjuk,jag tror hon var sjuk drog sig undan till tvättmaskinen för att få vara i fred och dog där:( min tvättmaskin får man nästa stänga med våld ;)tror inge katter rå med att få igen lyckan helt så det blir syrebrist.Men vad ledsen han var Crying or Very sad han sa att han tyckte så mycket om den "katta" och att det var tungt och att han inte fattade att det kunde hända.Han är faktiskt en djurvän men dottern lämpade på han både kattan kattungar två hundar med sex valpar,inte smidigt att fixa det när man är ensam pensionär.Nu skulle vist dotter hämta katterna ut till gården de köppt,men vad händer sen?de måste ju kastreras för tjyven. Evil or Very Mad
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytis mar 01, 2011 9:09 pm

Usch, vilken hemsk upptäckt!! Det kan nog vara som du säger, att katten dragit sig undan. Men samtidigt kollar man väl till djuren ofta, för syret i en tvättmaskin tar väl inte slut på en kvart heller. Stackars katt, hur som helst.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytor mar 03, 2011 12:28 am

Om luckan var stängd så kan de vuxna ungarna mycket väl ha haft igen luckan. Katter kan komma åt spisknapparna när de hoppar upp på spisen och dessa är ju rätt tröga.

Om någon katt ex suttit uppe på tvättmaskinen och luckan stått på glänt så kan de
när de ska ner stödja sig mot luckan och sen tar de sats på kanten på luckan och så slår den igen. Eller om de busar och far runt så kan de studsa mot väggar och istället för en vägg så studsas det mot luckan och den stängs igen. Alla tvättmaskiner är olika, en del maskiners luckor måste man använda handtag för att öppna och stänga medan andra maskiners luckor är bar att putta igen med lite kraft.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytor mar 03, 2011 1:42 am

tycker bara det är märkligt om kattan skulle dött av syrebrist !för inte är en tvättmaskin helt homogen eller ?
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytor mar 03, 2011 1:37 pm

Tycker också att det låter märkligt och han måste väl att ha kollat till katterna?? Man märker väl om det saknas en katt??
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptysön mar 06, 2011 2:56 am

Vet att jag har läst tidigare någonstans om en tjej som berättade att hennes katt dog i tvättmaskin, det fanns klösmärken som visade att katten försökt ta sig ut.
Det var hennes inneboende som stängt igen luckan utan att titta efter om katten var där.
Tjejen som ägde katten hade tidigare talat om att katten tyckte om att hoppa in och lägga sig där och därför ett måste att alltid titta efter innan man stängde luckan.
Har försökt finna detta men inte hittat det. Har för mig att det var i ett forum, men vet inte vilket. Har sökt inne på sks men inget framkom där.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptysön mar 06, 2011 6:28 pm

SKS?? Det är så lätt hänt att det händer katterna något... man måste verkligen hålla koll på dem. Men vilken mardröm att hitta katten i tvättmaskinen, hua!! Finns många faror i hemmet... tvättmaskin, diskmaskin, toaletten, fönster, balkong, spis, ugn, strykjärn... listan kan göras lång.

Har du pratat något mera med farbrorn?? Lite synd om honom att få ta hand om massa djur, som inte ens är hans...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytis mar 08, 2011 12:31 am

Nä nu har vi inte pratats vid sedan "kattan "dog men han sa rent ut att nu får dottern hämta katterna för nu får det va nog sa han han ville inte ha annsvaret mer och det förstår jag också,lite fult av dom att lämpa på han både hundar valpar katter och klattungar:(Han är så snäll och go och gillar verkligen djur,men han borde väl få ha lite lugn och ro när han är 65.
Tror dottern är ganska bortskämd enda barnet osv.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptytis mar 08, 2011 9:14 am

Hoppas att det ordnar sig för farbrorn i byn... man ska skämma bort, men i lagom dos och vara noga med vad... kärlek kan man aldrig få för mycket av Wink
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptyfre apr 08, 2011 12:15 am

Ja va dom katterna är det bara en som lever nu, de tog hem två först dottern med man då fick den ena katten öronen uppätna troligen av en mink så den fick avlivas snabbt,när de skulle hämta de andra två i garaget hos farbron brast de för katterna och de blev helt galna så de fick också avlivas:(har man levt i ett garage i nästan ett år så är det väl inte så konstigt om det snäpper .Ja så nu är det bara han och hunden kvar i lugn och ro ,som det kan bli !så onödigt allt ihop när man tänker på det hade kattan stereliserats så hade nog hon levt än och kattungarna hade aldrig blivit födda osv.

Maria.W
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Emptyfre apr 08, 2011 8:37 pm

Det är sorgligt alltihop...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty
InläggRubrik: Sv: Tragedi hos farbrorn i byn !   Tragedi hos farbrorn i byn ! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Tragedi hos farbrorn i byn !
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: