Maria, tror du att man får rabatt på kastreringen av katten med 21 kulor??? Sorry, för rubriken men ett gott skratt förlänger väl livet... Får väl helt enkelt bjuda på det, tänk på att jag är trött småbarnsförälder nu för tiden
Fri katt, ja.. det är väl hur man tolkar det. För mig är det en katt med valmöjligheten till att gå ut i en lämpad miljö. Alla miljöer är inte lämpade, vi har inget val... men vår katt gillar att vara ute. Nu längtar jag efter våren, så att han får tillgång till balkongen i alla fall.
Låter troligt, ville katterna verkligen inte gå ut?? Klart att en del katter är ju så otroligt rädda o skygga, de skulle säkert inte våga. Tänker på mammas väninnas katt, skygg som få... han skulle aldrig våga sticka ut nosen. Det är nog det valet han skulle göra. Nu har ju katten tur, för att råttorna kommer till honom...
så som innekatt i ett torp har han nu lyckas fånga 10 råttor. Söta katten!!
Anne, sitter aldrig någon av dina jourkatter vid dörren, krafsar och jamar? Jag tänker att de flesta trots allt är utefödda. Tror att Bizmo gillar granngubben högst upp, dit springer han direkt när han kommer ut. Och så har han hamnat framför dörren ovanför, funderar på om de kanske har katt. Vem vet, Bizmo kanske har 19 kulor kvar... för de tog väl bara 2 när han kastrerades
(dålig humor när jag är trött)
Självklart måste man få diskutera, det berikar än... intressant att se vad andra tänker. Jag känner väl att riskerna ökar drastiskt när man släpper ut katten, som med Helge. Man blir ju SÅ orolig...