kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Granne i byn fick panik i dag ! Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Granne i byn fick panik i dag ! Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Granne i byn fick panik i dag ! Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Granne i byn fick panik i dag ! Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Granne i byn fick panik i dag ! Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Granne i byn fick panik i dag ! Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Granne i byn fick panik i dag ! Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Granne i byn fick panik i dag ! Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Granne i byn fick panik i dag ! Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Granne i byn fick panik i dag !

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Granne i byn fick panik i dag ! Empty
InläggRubrik: Granne i byn fick panik i dag !   Granne i byn fick panik i dag ! Emptyons jan 26, 2011 9:41 pm

affraid det här är en längre historia som så att säga fick sin kulmen i dag affraid vi har en änkeman här i byn som tog hand om dotterns o hennes mans husdjur ,två Springerspaniels hane o tik plus en honkatt Maine coon,näst yngsta barnbarnet var där i början på augusti och tittade på valparna som han då tog hand om åt dotter och´hennes man,sen berättade han att "kattan"hade fått fem kattunger och det visade sig senare att pappan till kattungarna var katten vi fick avliva här han som var så sjuk.I dag träffade jag honom när jag hämtade posten och då kom det fram att han hade alla "kattungarna" kvar och de bodde i garaget med mamman som nu löpte affraid då frågade jag honom hur gammla "kattungarna"va jo 6 månader Rolling Eyes men kära nånn sa jag kattan löper och du har henne ihop med hennes 6 månader gammla kattungar,ja du sa jag då har du problem för katter blir könsmogna redan vid 5-6 månaders ålder så just nu kan du ha två tre kullar på gång !herregud sa han menar du att de kan para sig med kattamamman ?ja visst sa jag där har inte katter några hämningar alls,jisses sa han måste in och ringa dottern medesamma,ja sa jag något måste du göra om du inte vill ha en så där 15 kattungar till,har försökt leda in honom innan på att kastrera kattan men han gillar inte när de skär i dom osv,jo men sa jag då slipper du ju sådana här överaskningar.Ja jisses inte vet jag hur det här går !tänkte bara på hur stor okunigheten är fortfarande när det gäller katters sexliv,tänk att han trodde inte de 6 månaders kattungarna kunda para sig med mor och han trodde heller inte att de redan var könsmogna:(hoppas nu det ordnar sig!men man tycker dottern borde fattat eller hennes man som dessutom är jägare ?Han är en supergo gubbe vid snart 70 och visste inte bättre.Ska väl tillägga att annledningen till att han tog hand om djuren tillfälligt var att dottern med man flyttade till Sverige från Danmark.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Granne i byn fick panik i dag ! Empty
InläggRubrik: Sv: Granne i byn fick panik i dag !   Granne i byn fick panik i dag ! Emptytor jan 27, 2011 7:04 pm

Suveränt Maria att du berättade för guben Smile
De flesta människor lyssnar om man lägger upp det snyggt
och det verkar du ha gjort eftersom han tog till sig informationen.

Nu vet du att du har gjort en insats Smile Bara de kastrerar ungarna
också för de kan ju para sig med varandra.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Granne i byn fick panik i dag ! Empty
InläggRubrik: Sv: Granne i byn fick panik i dag !   Granne i byn fick panik i dag ! Emptyfre jan 28, 2011 1:57 am

Ja visst kan de para sig med varandra om de nu inte redan gjort det !kattmamman löpte nu och bor med sina 6 månader gammla kattungar?meningen är att dotter med man ska ta hem katt ungarna de ska flytta ut på landet i helgen men de måste ju ändå göra något åt kattsituationen eftersom kattungarna både är honor och hanar.Tänk att han trodde att de inte parade sig med föräldrar och syskon jag såg paniken stiga i ögonen på honom stackaren när jag sa att de inte ta hänsyn till släktskap utan parar sig ändå utan urskillnad.Ska bli intressant att höra nu framöver hur det har gått.Han hade även båda hundarna och deras fem valpar i sommras åt dottern och måg ,han är inte dålig på att ställa upp och snäll och go är han också Wink

Maria
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Granne i byn fick panik i dag ! Empty
InläggRubrik: Sv: Granne i byn fick panik i dag !   Granne i byn fick panik i dag ! Emptylör jan 29, 2011 10:25 pm

Vad bra att du berättade för gubben... det är inte lätt att veta allt om allt. Känns ändå skönt att det inte var gubbens katter, då han faktiskt inte visste bättre. Men samtidigt kan jag tycka att man måste skaffa sig kunskap om djur som man har... hoppas verkligen att de tar tag i situationen. Bra gjort, Maria!!!
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Granne i byn fick panik i dag ! Empty
InläggRubrik: Sv: Granne i byn fick panik i dag !   Granne i byn fick panik i dag ! Emptyons feb 02, 2011 1:06 am

Jag har vissa reservationer efter som fem katter lever i ett garage men man få ta på sig silkesvantarna man vill inte stöta sig med någon i en sådan här liten by men inte är det rätt att ha kattungar i ett garage i sex månader kan inte bli något bra av det :(men å andra sidan så vill han nog inte stöta sig med sitt enda barn (dottern) sen är han av den gammla stamen och har en annan syn på hur man håller djur men han är så mån om dom på sitt vis.Får se när jag har möjlighet att träffa honom nästa gång och vad jag kan infa honom om på ett fint sätt.
Här om dagen när jag kom ut fick jag höra en "marskatt"som skrek och åmade sig Helge kom som ett skott och rusade in hihi,i går fick jag se en "Ny Katt" i vår trädgård o nej tänkte jag inte en hemlös till,jag är ganska säker på att det var en honkatt för den var liten i växten och huvud ,så nu undrar jag om det är en av "hans katter" som smitit ut har aldrig set den här katten förut :(måste ta upp det här med katterna i byn vid nästa årsmöte hur jag nu ska ta mod till det :(måste ha mycket vettiga argument att komma med,funderar om jag skulle be henne från "Djurens Vänner " komma hit och hålla ett kort konsist föredrag eller hitta på något annat.Ja man kanske inte skulle bry sig så mycket men jag fixar inte att se djur fara illa då är det bättre att skjuta dom faktiskt:(
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Granne i byn fick panik i dag ! Empty
InläggRubrik: Sv: Granne i byn fick panik i dag !   Granne i byn fick panik i dag ! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Granne i byn fick panik i dag !
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: