kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
"Så mycket bättre" Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
"Så mycket bättre" Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
"Så mycket bättre" Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
"Så mycket bättre" Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
"Så mycket bättre" Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
"Så mycket bättre" Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
"Så mycket bättre" Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
"Så mycket bättre" Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
"Så mycket bättre" Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 "Så mycket bättre"

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptysön nov 28, 2010 12:18 am

Har ni set den serien på Tv 4 på lördagar ?bästa de gjort på TV på länge helt underbar serier !jag sitter som klistrad :)hoppas nu de gör en CD för då ska jag köpa den direkt.Nästa vecka är det Pluras tur att bli tolkad av de andra ska bli så himmla intressant,och det slår mig vad skickliga alla är på att just tolka de andras låtar och gör det så underbart bra och fint Very Happy

Maria Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptysön nov 28, 2010 12:00 pm

Det är många som säger att det är bra, själv har jag faktiskt missat det helt. Kanske att man kan se reprisen nån dag..
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptysön nov 28, 2010 9:15 pm

Ja, det programmet är verkligen familjeunderhållning Smile
Dessa 7 som är med och som jag upplever det utstrålar så mycket
värme artisterna emella., kanske beror på att det är sådan åldersskillnad på dem. Det bidrar ju till att de har så mycket att ge varandra Smile
Lillbabs född på 30-talet, Lasse 40-talet, Plura 50-talet, Thomas och Christer under 60-talet, Petter 70-tal och så Petra yngst av alla född under 80-tal.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptymån nov 29, 2010 6:14 pm

En väldig blandning av folk... såg reprisen från i lördags, mysigt familjeprogram. De ger varandra mycket positiv respons, härligt att se. Di Leva är ju lite speciell, på ett skönt sätt. Petter är också härlig och September verkar jätte gullig. Lillbabs har jag svårt för, sorry. Och Christer är nog ingen jag skulle vilja träffa Embarassed '

Vem ör Plura egentligen, vad har han gjort

Kul med ett annorlunda program, känns som om det behövs lite nytt...
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptytis nov 30, 2010 3:46 am

bizmo skrev:
En väldig blandning av folk... såg reprisen från i lördags, mysigt familjeprogram. De ger varandra mycket positiv respons, härligt att se. Di Leva är ju lite speciell, på ett skönt sätt. Petter är också härlig och September verkar jätte gullig. Lillbabs har jag svårt för, sorry. Och Christer är nog ingen jag skulle vilja träffa Embarassed '

Vem ör Plura egentligen, vad har han gjort

Kul med ett annorlunda program, känns som om det behövs lite nytt...

Plura- wikipedia
Christer är väl den som jag tycker är mest "kill-lik", han är förtjust i September, flirtig mm. Kanske mest "normal" i beteendet av dem alla, ja Plura också Smile
De andra är som jag ser det väldigt goa och mjuka människor.

Mest intressant är att Lillbabs och Petter fann varandra i detta program och då är det 36 års mellanskilland på dem Wink
De två var med i Skavlans program.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptytis nov 30, 2010 11:46 pm

Plura är ju gammal proggare som då gjort mycket politiska låtar men jag gillar det jag hört av hans musik nu Smile han är riktigt duktig på att tolka de andras låtar och gör det jäkligt bra.LillBabs har väl aldrig falligt mig på läppen lite för mycket "bussig"så att säga.Petra från september är kanon ja alla är ett skönt gäng att titta på och verkar ha riktigt mysigt ihop,måste säga att jag också blev imponerad av Di Leva och han har ju en himmla bra sångröst sen må vara att han är egosentrisk men på ett bra sätt;)
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptyons dec 01, 2010 4:50 pm

Di Leva är speciell, det skulle vara kul att ha en diskussion med honom... han har nog mycket tankar. Bara det där om herr och fru Svamp Laughing Och jag som också är vegetarian, men inte ser jag på svamparna på det sättet... lite skön ändå.

Det var ett intressant gäng att titta på... hoppas att det blir mer av programmet.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptysön dec 12, 2010 1:53 am

Kan tippsa om att låtarna finns på Spotyfi :)och nu har även en CD släppts precis som jag hoppades Very Happy I dag lördagkväll skulle det sjungas duett men vi har varit och ätit världens bästa julbord i kväll långt ute i skogen föresten ;)men Så mycket bättre går i repric i morgon söndag vid fyra tiden då kommer vi sitta som klistrade !
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptysön dec 12, 2010 8:46 am

Det var ett bra avslut, de hyllade varandra... och knöt ihop säcken.

Mysigt med julbord ute till skogs... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptyons dec 15, 2010 8:02 pm

Vi var på ett ställe som heter Kalvefalls Krog ligger en bit utaför Tranås ute på vischan :)han som äger stället har också 15 Nordsvenska hästar och tre Friis hästar (Holland).I alla fall så var allt som serverades inhemskt och viltkött i olika varianter bls Vildsvinskinka som var jättegod fast inte alls så fet som tamgris,krogen är en ombyggd ladugård med timmrade bjälkar öppen spis osv hög mysfaktor :)all maten var suverän inklusive den hemystade osten och en grönmögelost som han hade fått utmärkelse för bästa julbordet på många år kan jag säga Smile

Jo vi satt klistrade och såg söndagsreprisen :)den här serien har gjort en mer medveten om alla som medverkade en underbar serie som jag kommer att sakna så mycket vänskap och kärlek mellan artisterna och stor respeckt för varnandras musik en slags innerlighet som man sällan skådar mellan musikartister.Undrar om det kommer fler artister och program ?men det blir nog inte det samma som med dom här Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptyons dec 15, 2010 8:22 pm

Låter som ett mysigt julbord, härligt!!

Det skulle väl bli en ny omgång väl? Tyckte att jag läste någonstans att man kunde rösta på vilka artisterna man skulle vilja ha med... mysigt program!!
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptytor dec 16, 2010 2:20 am

Jag har varit salig gråtit skrattat och varit i sjunde himmlen sjungit allsång framför TV:n till gubbens bestörtning Smile när jag set det här programet,det blir svårt att matcha med andra artister det här gänget tror jag var speciellt scratch
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptytor dec 16, 2010 6:39 pm

Mmm... det låter som om du har njutit för fullt av programmet, Men visst finns det väl fler speciella artister?
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptytor dec 16, 2010 6:40 pm

Klockren julklapp till dig... dvd eller cd santa
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Emptymån dec 20, 2010 2:39 am

Både cd och dvd tror jag :)Jo jag menade att just den här konstelationen var speciell tror jag ,men vi får se om det blir fler program då med nya artister,ja Bizmo jag njöt verkligen i fulla drag av varje låt:)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





"Så mycket bättre" Empty
InläggRubrik: Sv: "Så mycket bättre"   "Så mycket bättre" Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
"Så mycket bättre"
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: OT - Andra ämnen :: Annat än djur-
Hoppa till: