kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Udda texter i tidningar Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Udda texter i tidningar Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Udda texter i tidningar Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Udda texter i tidningar Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Udda texter i tidningar Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Udda texter i tidningar Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Udda texter i tidningar Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Udda texter i tidningar Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Udda texter i tidningar Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Udda texter i tidningar

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Udda texter i tidningar Empty
InläggRubrik: Udda texter i tidningar   Udda texter i tidningar Emptylör feb 20, 2010 11:28 pm

SMHI varnar för polskt oväder! Shocked

Extremsnön fortsätter vräka ner.
Nu sluter ett polskt oväder upp.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1889932/har-ar-smhi-s-nya-snovarning

Tänk att inte visste jag att Polen hade eget polskt oväder!! Skapar länderna numer egna Question
Kommer inte alla väderlekar från skyn eller är det något jag har fått för mig.. Wink

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Udda texter i tidningar Empty
InläggRubrik: Sv: Udda texter i tidningar   Udda texter i tidningar Emptysön feb 21, 2010 11:39 am

Jag läste också den artikeln igår och tyckte att det var lite märkligt med polskt... men så tänkte jag att det säkert var något uttryck som jag hade missat. Eller så kom ovädret från Polen... Jag vet inte alls och märkligt var det.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Udda texter i tidningar Empty
InläggRubrik: Udda texter i tidningar   Udda texter i tidningar Emptysön feb 21, 2010 4:05 pm

bizmo skrev:
Jag läste också den artikeln igår och tyckte att det var lite märkligt med polskt... men så tänkte jag att det säkert var något uttryck som jag hade missat. Eller så kom ovädret från Polen... Jag vet inte alls och märkligt var det.
Då reagerade vi lika Smile
Det borde ha stått att ovädret som legat över Polen drar vidare över Sverige...el nåt liknande
Skulle du el någon annan se udda texter så lägg in det i forumet. Så får vi lite skoj Smile

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Tatiska69

Tatiska69


Antal inlägg : 40
Join date : 10-01-26

Udda texter i tidningar Empty
InläggRubrik: Sv: Udda texter i tidningar   Udda texter i tidningar Emptysön feb 21, 2010 8:21 pm

Tur att det var inte rysk storm med all hörande till otrevligheter som dragit över Svea riket...

Cool

Vad nästa kläcker ur sig media?....
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Udda texter i tidningar Empty
InläggRubrik: Udda texter i tidningar   Udda texter i tidningar Emptysön feb 21, 2010 9:16 pm

Tatiska69 skrev:

Vad nästa kläcker ur sig media?....

Hittar du nåt så gör ett inlägg, det är intressant att få vara med om taskig korrektur av texter, eller har korrekturläsningen försvunnit? Personalindragningar?

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Tatiska69

Tatiska69


Antal inlägg : 40
Join date : 10-01-26

Udda texter i tidningar Empty
InläggRubrik: Sv: Udda texter i tidningar   Udda texter i tidningar Emptymån feb 22, 2010 7:46 pm

För ett tag sedan fanns ett program “Va´då och va´då?“, synd att de slutade med det roliga och fyllt på tv rutan med mer skräp… I programmet, om Ni minns, var det aktuell med olika slags “kermit” som hoppat ur ….

De “konstiga” saker finner man bl.a. i olika regelverket, mm., läs och begrunda och få känna att håret reser sig eller rulla dig på golvet av skratt och tårar i ögonen…

Inte vet jag om är det fråga om personalindragningar vid korrekturläsningar eller ej, dock kom på en intressant vinkel:
Inom socialtjänsten/ekonomiskt bistånd är utbredd en sak - att motivera brukare/klienter att de ska spara i de goda tider, så att om dåliga tider kommer, får de (klienter) först förbruka det vad de sparade och därefter komma till soc.

Som dåvarande student med CSN-lån-fällan har jag, liksom tusentals andra studenter landet rund, fått jag ett sådant svar vid försöket att ansöka om ek.bistånd i avvaktan på första lön:
” Nähä gumman, i januari fått du 10 tusen typ, vilket innebär att 3 tusen ska du spara tills maj månad, då du ska få ca 3 tusen, endast. Vilket innebär att du ska inte få komplettering, då DU i Januari har haft överskott av medel. Inte heller ska du få det mot återbetalning i avvaktan på lön, det är bra att du få lön först i juli månad, då kan du låna hos dina kompisar tills dess. Det gäller att spara och planera din ekonomi, gumman!”

Gäller inte sparandet staten också?!!

Ska staten inte spara de skattepengar som betalas in i de goda tider/hög konjunktur, för att sedan använda dem i de dåliga tider/låg konjunktur?!!!

Gäller det inte staten att planera ekonomin i stor skala/på rikets nivån också?!

Att spara och dra ner då är det redan för sent är inte någon konst, undrar bara var årligen tar miljarder skattepengar från både arbetare och företagare vägen?!

Antagligen kan staten planera om de 120 miljarder kronor som försvinner i olika upphandlingar… dock syns det inte att deras planering återspeglas i folkets välmåendet.

Pengar är inte allt, men utan dem finns väldigt föga möjligheter att få tak över huvudet, en bit mat, en trasa skyla kroppen, mm.

Att klaga över dollar/euro/börsras förstör allt är bara bortsnackande, skylla alla problem på invandrare och världs omständigheter som påverkar Sverige är primitiv bortsnack också…

Så de regel som bl.a. socialstyrelsen skriver för invånare i Svea riket är de på något sätt anknutna till verkligheten???

scratch
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Udda texter i tidningar Empty
InläggRubrik: Sv: Udda texter i tidningar   Udda texter i tidningar Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Udda texter i tidningar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Udda tidningsrubriker

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: OT - Andra ämnen :: Annat än djur-
Hoppa till: