kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Moreus spelmanen ! Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Moreus spelmanen ! Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Moreus spelmanen ! Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Moreus spelmanen ! Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Moreus spelmanen ! Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Moreus spelmanen ! Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Moreus spelmanen ! Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Moreus spelmanen ! Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Moreus spelmanen ! Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Moreus spelmanen !

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Emptytor jan 07, 2010 4:14 pm

Såg ett repotage om bröderna Moreus på tv tror det var på TV 2,han den krafftige som spelat med Benny Andersson hade en sju tusans stor katt måste varit en Skogkatt man fick se när han och katten var ute och lekte bla,han var så himmla lik min Helge fast mycket högre ben och något större ;)Men vilken vacker katt det var och riktigt imponerande i storlek och färg,en sådan skulle jag vilja ha en gång Smile inte ofta man får se sådana stora katter minnsan,det är alldeles för lite katter på TV !fram för mer kissemissar på dumburken Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Sv: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Emptylör jan 09, 2010 11:23 pm

Tyvärr missade jag det...men det kommer kanske i repris.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Sv: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Emptysön jan 10, 2010 2:37 am

Gör det säkert Anne !milde tid vilken stor kissekatt han hade :)Och han verkade vara mer som en hund i betendet,oj vad jag vill ha en sådan !älskar stora kissekatter Smile
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Sv: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Emptysön jan 10, 2010 12:27 pm

Tyvärr missade jag också det programmet... här kan man se den igen...http://svtplay.se/v/1827804/broderna_moraeus

Såg katten när den var ute... och vilken hårig katt!! Och ganska så stor. Maine coon är också stora katter...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Sv: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Emptymån jan 11, 2010 7:39 pm

Tror inte det var en Maine coon den är något högre i kroppen och inte riktigt så pälsig,annars är ju Maine Coonen den största tamkatten,dottern har en halvcoon .Men visst var det en grann katt Smile
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Sv: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Emptytis jan 12, 2010 8:37 pm

Mmm... den var tjusig!!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Moreus katt   Moreus spelmanen ! Emptylör jan 16, 2010 3:33 am

bizmo skrev:
Tyvärr missade jag också det programmet... här kan man se den igen...http://svtplay.se/v/1827804/broderna_moraeus

Såg katten när den var ute... och vilken hårig katt!! Och ganska så stor. Maine coon är också stora katter...

Tack för att du la in en länk Smile!

Det var en grann katt Smile Norsk skogkatt skulle jag misstänka att det är i den katten.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Sv: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Emptysön jan 17, 2010 1:33 am

Ja absolut Skogis !skogisar är lite sattare och kortare i kroppslängd än Coonen Men fy vad jag vill ha en sådan :)gubben bara pratar om Vildsvinshund nu (han jagar ju och sonen också),jag vill inte ha någon jakthund mer ,vi har haft flera stycken innan men jag tror jag är mer kattmänniska,fast jag har faktiskt beställlt en valp av en vännina hälften Yorkshire hälften Ciuwawa eller hur det stavas ;)inget hot mot Helge storleksmässigt.Vi hade den hunden här på Nyårsafton Helge träffade den lille hunden på nyårsdagen på morgonen,han sköt lite rygg hunden gick fram och nosade på honom sen vände hon rumpan till och gick !inget konstigt alls och Helge verkade inte tycka det heller,man skulle tagit kort på dom !Helge var typ två gånger större :)han väger väl en 7-8 kilo,hunden två !
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Moreus spelmanen ! Empty
InläggRubrik: Sv: Moreus spelmanen !   Moreus spelmanen ! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Moreus spelmanen !
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: