kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Helge och Håkan Kråkan Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Helge och Håkan Kråkan Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Helge och Håkan Kråkan Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Helge och Håkan Kråkan Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Helge och Håkan Kråkan Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Helge och Håkan Kråkan Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Helge och Håkan Kråkan Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Helge och Håkan Kråkan Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Helge och Håkan Kråkan Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Helge och Håkan Kråkan

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptylör maj 01, 2010 9:57 pm

helge är en stor mästare på musjakt och det har vår Håkan kråkan kommit på ,Håkan Kråkan har bot här i 8 år alltså fanns han här när vi köppte stället och jag har matat honom hela vintern med köttavfall och sådant som varit lite för gammalt för oss att äta.Förra veckan hade Helge fångat en mus igen och jag satt ute vid trädgårdsbordet och njöt av solen,då kom Helge med en levande mus i munnen och satte sig vid vatten slangen som låg ihoprullad,rätt var det var så smet musen och Helge letade runt omkring sig ,jag såg att musen låg och tryckte under vattenslangarna men tycket att den kunde få en chans:)rätt var det var så kom musen springandes förbi mig och slängde sig ner och tryckte efter kom Helge men såg inte musen förän han nästan satte rumpan på den då for den upp igen och Helge klippte den och tog dödsgreppet om halsen och satt där och väntade på att den skulle dö pale Då kommer Håkan kråkan och landar precis bakom katten affraid promenera fram och ställer sig vid rumpan på Helge och skränar allt vad han orkar Laughing jag förstog att han försökte skräma Helge så att han skulle släppa musen så Håkan kråkan kunde sno den men Helge gjorde ett utfall mot Håkan och ja Evil or Very Mad till slut gav Håkan kråkan upp i alla fall och Helge fick äta upp sin mus Laughing men tänk vad man få vara med om på landet tog kort på dom men har ju fortfarande inte lärt mig att lägga in bilder pale tyvär!
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptysön maj 02, 2010 10:05 am

Det är tur att jag har en innekatt... Wink Men det är ju naturligt att de fångar möss och duktigt gjort av Helge att visa dig. Jag trodde faktiskt att det skulle sluta med att han tog Håkan Kråkan till efterrätt Laughing Tur att det "bara" blev musen...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptylör maj 15, 2010 2:30 am

Helge har inte en chans mot Håkan Kråkan !Håkan är stor och sätter Heleg på plats då och då,som när jag slängde ut lite bröd till Håkan och Helge hör och häpnad gick dit och käkade gammla torra brödbitar i ren snikenhet,då gjorde Håkan ett par dykningar mot Helge och försökte nypa han i rumpan:)de lever i någon slags symbios de där två Razz
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptylör maj 15, 2010 11:13 am

Måste vara kul att se... och lite skönt att veta att Helge inte kommer insläpandes på Håkan Kråkan heller Wink
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptytor jun 17, 2010 1:35 am

Ingen risk att Helge kan ta honom han är JÄTTEstor :)föresten har Håkan Kråkan blivit pappa och har inte tid att bråka med Helge nu :)Helge ligger nere vid sjön nu mer ,han har fått håll på en vattensork tror jag,frågan är vem som överlistar vem till sist ;)vattensorkar är faktiskt stora men Helge har tagit en för ett par år sedan och den var inte liten kan jag säga!Men vilket tålamod katter har !Helge ligger och glor in i vassen i timmar och väntar Razz Ja vi får se vad som händer här Smile
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptyfre jun 18, 2010 9:45 pm

Vilken skön sommarsysselsättning... med havsutsikt och allt. Tycker att det låter som om Helge har det helt okej;) Visst har de ett grymt tålamod, så jag tror allt att Helge vinner matchen...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptytor jun 24, 2010 1:22 am

Sjöutsikt Bizmo :)jo han ligger där än varje dag och kollar hihi,får se vem som överlistar vem :)men däremellan jagar han "musar" och äter!ska ju ha kommit ett nytt avmaskningsmedel som är lukt och smakfritt !har du hört om det ?går fan i mig(ursäkta språket) inte att stoppa i Helge Axilur utan det måste vara något smart som man kan stoppa i maten !har kört med Banmintpasta innan ihop med Tonfisk.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptyfre jun 25, 2010 9:31 am

Sjöutsikt, det duger gott det ocksåWink Avmaskningsmedel är jag inte alls insatt i och har aldrig gett det till Bizmo, då han är innekatt. Men att det är smak- och luktfritt är väl ett måste, annars äter väl inte katten det... de är ju inte dumma;)
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptyons jul 07, 2010 12:57 am

Kan tala om att Helge fortfarnade inte get upp Razz han ligger några timmar varje dag nere vid sjön och lurpassar Smile om inte Skatorna jagar bort honom för de har ungar här nu som de beskyddar :)Antar att det är en vattensork som bryr hans lilla söta huvud cat ska bli intressant att se hur det slutar !men annars är det "en mus om dan håller magen igång" som gäller:)Till grannarnas stora glädje Laughing
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptyons jul 07, 2010 10:51 pm

Du får berätta hur det går för Helge med sommarjakten... en mus om dagen, det låter lite jobbigt i den här värmen... speciellt när det serveras mat i skålar hemma. Tur att jag inte är katt;)
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptyfre jul 09, 2010 1:46 am

jo men Helge kommer hem och käkar ett par gånger om dagen ändå :)men han ligger nere vid sjön än MYCKET:)Granne hade blivit skrämd sa hon! hon hade set ett STOR något randigt fläckigt som kutade över tomten,jag bara log och sa att det var någ vår "lille"Helge och han är inte farlig hihi:)Vi är ju så vana vid Helge så vi tänker inte på att han är en så stor katt;)Men tar jag på mina läsglasögon så blir han Bautastor:)Han är mysig Helge och smart,han kommer fram och lägger sig med magen uppåt,då vet jag att han vill bli kollad på Fästingar och tovor.Jag ryckte tre tovor på honom i dag ute på gräsmattan plus en fästing sen span han tvättade sig och gav sig ut på jakt igen :)Nu kom han in och käkade lite,får se om han vill sova inne i natt?han har så himmla tjock päls så han står inte ut med att sova hos mig nu i värmen utan vill vara ute på natten,men så fort jag stiger upp så kommer han in och vill ha mat skrutten:)Sa jag att han är 9 år nu inne på sitt tionde faktiskt !
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptylör jul 10, 2010 10:43 am

Skönt för honom att få hjälp med tovor och fästingar... och bra med en ägare som fixar det;) Det är ju faktiskt riktigt smart av honom att lägga sig ner och få skötsel... då måste han ju ha insett det positiva med det.

Hur stor är han? Jag tänkte om grannen blir rädd för honom...

Nog ändrar katten lite vanor nu när det är så varmt... det är ju fullt förståeligt.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Emptytis aug 10, 2010 1:57 am

7 kilo sist jag vägde honom :)vi är ju så vana vid honom men alla säger att han är stor,och tar jag på mig mina läsglasögon blir han som en Tiger ju :)Han har en huskatts ben så han är inte så hög men har en enorm päls.Ska ta och avmaska honom snart han äter ju mycket möss så jag förstår ju att han har mask men det märks inte på honom i kroppsvikt.Vår veterinär sa att katter som har det bra och har mask kan hantera det genom att avmaska en del själva,anntar att det är gräsätandet det som gör att de hantera det,men en katt som är hemlös och inte får omvårdnad mat osv kan ju snabbt duka under för masken och magra av snabbt.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Helge och Håkan Kråkan Empty
InläggRubrik: Sv: Helge och Håkan Kråkan   Helge och Håkan Kråkan Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Helge och Håkan Kråkan
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Helge är ju smart vet jag !
» Helge och Rävkompisen :)
» Helge !snigelpäls :)
» Helge är försvunnen :(
» Helge och vår Aoutomover ;)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Medlemmarnas katter-
Hoppa till: