kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Golden Retriver ! Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Golden Retriver ! Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Golden Retriver ! Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Golden Retriver ! Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Golden Retriver ! Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Golden Retriver ! Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Golden Retriver ! Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Golden Retriver ! Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Golden Retriver ! Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Golden Retriver !

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptysön nov 22, 2009 3:00 am

En stilla undran !ska inte Golden Retriver vara en lugn hundras ?som passar barnfamiljer bla.Vi har två grannar här som har Golden den ena är en valp på sex månader som är totalt oregerlig,han tuggar allt ! rötter jord gräs kompost osv plus att ju mer du säger åt han ju värre blir han ,hoppar nypps med tänderna och är inte still en sekund,vår andra granne har också en Golden som är släkt med den andra grannens hund ,han är superstirrig och kan inte tygla sig alls fast han är två år Sad,inte kan detta vara en bra familjehund ?Kan tala om att grannens valp satte tänderna i mig i sommras så jag fick en Strepptokóck infektion och jag fick äta antibiotioka i tio dagar. Sad I mitt sätt att se så är dom här hundarna överaktiva trots motion,helstirriga!jag som trodde jag ville ha en Golden har ändrat uppfattning helt. Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Golden retriwer   Golden Retriver ! Emptysön nov 22, 2009 5:05 am

Kan inget om hundar, men är nyfiken pp hurdana människorna är som personer.
Det brukar väl mest återspegla sig i hundarna samt i barnen..

Hundar behöver ju en ledare, flockledare sas.
Och som jag kan förstå så bör man vara tydlig och konsekvent när det
gäller hundar. På det som du skriver verkar hundarna ha tagit över, att
hundägarna inte har pli på sina hundar. Det vore nog på sin plats att
dom går på hundkurser och lär sig ta kommandot över hundarna.

Valpar är valpar, energiska mm men det får ju inte gå till överdrift,
så som det verkar göra i detta fall.
Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptysön nov 22, 2009 1:30 pm

Det är nog olika från hund till hund... kanske den uppfödaren inte är den bästa. Valpar brukar vara energiska, men brukar klappa ihop efter en stund. Golden brukar väl anses vara lugna och mysiga hundar... men enligt statistik är det ju golden som leder i hundbett Wink Den som anses absolut snällast är bullterriern!
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptytor nov 26, 2009 9:32 pm

Som jag skrev i tidigare inlägg så anses ju bullterriern vara den snällaste hundrasen...

Golden Retriver ! Bullterrierochbarn
Så kan det gå om man är för snäll!! Då får man agera som ritbord...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptytor nov 26, 2009 11:40 pm

Ja det sägs att de flesta hundbett utdelas av Golden ?inte av Pittbull eller Dobberman eller Schäfer.Kan tala om att odågan grävde upp mina nyplanterade växter och lökar i fredags :(de låg utsprida över halva trädgården.Husse och matte erbjöd sig att ersätta !men all sin da det kan man inte med ju.Om jag får säga vad jag tycker så håller de för lite koll på vad han gör och de borde leka mer med honom så han får ur sig överskottsenergin,jag eller vi har haft en hel del hundar bla Beagels och Drever men ingen har varit så jäkla överaktiv och klåig som grannens är.Men han är en himmla fin hund annars .
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptyfre nov 27, 2009 9:14 pm

Nej, nej, nej... inte alla nya växter och lökar!! Snällt av grannen att erbjuda sig att ersätta dem. Kanske är så att de bör ha lite bättre koll på sina hundar... Går det inte att gräva ner lökarna igen?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptylör nov 28, 2009 4:46 pm

Det var så himmla små lökar, Alium för rådjur och hare gillar inte Aliumväxter.Han äter allt den där rackaren så jag vet inte om han åt upp dom eller om de är kvar :(han hade grävt upp mina Riddarsporar också plus en del annat,lite surt för det är ett land som jag grävt själv och nästan nyss planterat :(Men man får ju tänka på grannsämjan också egentligen är det ju inte så himmla farligt men som sakt surt !Han är mer som en grävling den där lille skrutten .)han äter allt rötter gräs kompost pinnar osv.Man undrar ju om han har någon brist på något,han får enbart torrfoder tyvär.Men det är en väldigt vacker hund men illbattig.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptylör nov 28, 2009 6:27 pm

Mmm... förstår att det är lite surt. Det tar ju tid att fixa i ordning trädgården och så kostar det en del med växter... hoppas att grannen håller mer koll på hunden, så att det inte händer igen. Snällt av dig att tänka på grannsämjan...
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptyfre jan 22, 2010 3:38 pm

Vi var inne hos grannarna i fredags !alltså den hunden är det något fel på,han for omkring som en galning och välte ner glas och diverse till slut fick de slänga ner hunden på golvet och hålla ner honom för att få honom lugn och det var knappt att de heller fungerade,han är ju stor nu också !husse är väldigt konsekvent och lugn men han säger att ett sådan hund så illbattig har de aldrig haft förut.Har läst i Rasbeskrivnin att Golden är en väldigt lugn ras näst intill timid det stämmer långt ifrån på den här hunden.Vi har haft Beaglar och dom är hanska jobbiga till se är uppåt en två år lite galna osv men det var ju inget mot den här hunden.Han verka vara överaktiv till max !
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Emptyfre jan 22, 2010 10:01 pm

En kompis tog hand om ett par golden för några år sedan och den ena var helt hysterisk, ungefär som du beskriver det... slog ner allt i dess väg. Vi aktiverade dem mycket, men inget hjälpte... den "vilda" hunden var 3 år. Det är nog olika från hund till hund.

En kompis har en flat golden och den är helt galen!!! Den slår sig fram, springer som en tok... och så inne är den en stor gris, som tar saker från bord, diskbänk och vask. Vännen har dock ingen lydnad på honom, så det är verkligen ett odjur. Det synd när man förstör djuren genom att inte ge dem vad de behöver. (När vännen ifråga ärvde hunden hände mycket i hans liv, nära och kära omkom hastigt och han ärvde en stor gård på tok för tidigt)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Golden Retriver ! Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Retriver !   Golden Retriver ! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Golden Retriver !
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Andra djur :: Hundar-
Hoppa till: