kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Katt var tejpad Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Katt var tejpad Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Katt var tejpad Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Katt var tejpad Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Katt var tejpad Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Katt var tejpad Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Katt var tejpad Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Katt var tejpad Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Katt var tejpad Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Katt var tejpad

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptyons sep 23, 2009 6:20 pm

Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptyfre sep 25, 2009 10:49 pm

Människor kan vara för jävliga Sad

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptylör sep 26, 2009 9:35 am

Anne-58 skrev:
Människor kan vara för jävliga Sad

Anne

Mmm... verkligen!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptysön sep 27, 2009 4:22 pm

På 1980-talet fick jag höra om katter som blev fastsnurrade med snöre på trädstammar!!! Detta inte långt ifrån där jag bodde..
Då kände jag att jag gjorde rätt som var ute tillsammans med min katt till största delen.

Jag är väldigt starkt emot att släppa ut katter som är sociala med främmande människor, det är ju dessa katter som sen får lida då
dom råkar på dessa illasinnande människor.
Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptysön sep 27, 2009 8:18 pm

Mmm... visst är det de katterna som får fara illa. De skygga har ju "vett" att dra.

I helgen var vi nere i Skåne hos brorsan... vi var ute och gick i ett villaområde, då en liten katt (14-16 veckor) kommer springandes mot oss. Samtidigt dyker det upp en bil. Djurvän som man är sprang jag och fick tag i katten och stopp på bilen. Sen fick jag en vän för livet. Katten följde oss länge och spann, var överdrivet social. Den hade även ett stort sår under ögat som varade något enormt. Man undrar ju vad som hade hänt den lilla...

En del av de som var med på promenaden tyckte att jag gjorde fel som tog upp katten och bort den från vägen. Och de blev oroliga när han följde efter oss och de trodde det var en ohyra katt, bara för att den hade ett otäckt sår. Ibland förstår jag mig inte på folk, skulle jag ha sett på när den dog... när jag kunde rädda den??? Så fungerar inte jag!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptysön sep 27, 2009 9:24 pm

Du gjorde rätt som fick undan kattungen.
Men det var inte så bra att kattungen följde efter er dör man vet
inte om kattungen sen hittar hem igen.
Man ska inte vända sig om och se om katten följer efter för då lockar man katten med sig. Det bästa är att man är tyst och bara tittar framåt Smile Inte lätt men det bästa om man inte vill locka bort katter från sina områden.

Mina katter har varit tama och sociala hemma men dom har inte gått fram till människor dom inte känner där ute. Men ju äldre de blev desto modigare mot främmande människor.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptymån sep 28, 2009 7:02 am

Katten följde bara med 4-5 hus, så jag tror nog att den hittade hem igen. Ovanligt att en katt bara kommer springandes mot än...
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptytis sep 29, 2009 3:28 am

Om det var en ungkatt på 5- 6 mån så har den lilla kanske inte någon erfarenhet av människor utan litar till fullo på människor och då söker kontakt. Eller så hade den lilla tappat orientering under sin upptäcksfärd från hemmet och därmed sökte kontakt för den lilla ville åter hem.
Så svårt att veta vad den lilla hade för avsikt med att snabbt söka kontakt med okända.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptytis sep 29, 2009 9:09 am

Ja, man vet ju ingenting om katten. Frågan är om den hade något hem, ögat såg inte alls bra ut. Om det hade varit min katt, så hade vi varit till veterinären direkt.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Katt var tejpad   Katt var tejpad Emptyons sep 30, 2009 12:17 am

bizmo skrev:
Ja, man vet ju ingenting om katten. Frågan är om den hade något hem, ögat såg inte alls bra ut. Om det hade varit min katt, så hade vi varit till veterinären direkt.

Hade jag varit där hade jag tagit med mig katten Wink
Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Sponsored content





Katt var tejpad Empty
InläggRubrik: Sv: Katt var tejpad   Katt var tejpad Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Katt var tejpad
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Tv-katt
» Katt och mus
» Katt på tak
» Påkörd katt
» Katt i brunn

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Artiklar-
Hoppa till: