kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Svartlista Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Svartlista Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Svartlista Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Svartlista Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Svartlista Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Svartlista Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Svartlista Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Svartlista Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Svartlista Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Svartlista

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Svartlista Empty
InläggRubrik: Svartlista   Svartlista Emptylör sep 05, 2009 6:07 pm

Fick kontakt med en kvinna förra året och hon ville då ha en liten kattkille som
kompis till sin katt. Fick tillbaka kattungen efter nåt dygn...
Tiden går och sen får jag mail igen från henne och då vill hon para sin katt och undrade då om jag hade någon könsmogen kattkille!!!! Hon hade även varit i kontakt med en kompis som bor närmre henne om samma sak. Kvinnan har en personlig assistent och det har varit han som både hämtade och lämnade tillbaka kattungen hon hade ett dygn från mig.
Vi har på alla sätt försökt övertala henne om att inte skaffa någon katt men det verkar inte som detta fastnar i skallen på henne. Vi höll på mer el mindre under en månads tid att få henne att inse att inte skaffa fler katter.
Har fått sms samt mail ifrån henne nu..I sms:et skriver hon: Har en ettåring som vill ha en okastrerad könsmogen hankatt, i mailet skriver hon: söker könsmogen okastrerad hane.har 2 honor.tänker själv behålla ungarna o kastrera om behövs

Hur ska man få henne att fatta att hon inte kan hålla på så här??
Hon inser inte att hennes honkatter tillsammans kan få över 10 ungar...

Skapa en "svarta lista" över folk som inte ska ha katt men sen då?? Om man lägger ut den på nätet och på det sättet bidra till något positivt för katterna men detta strider väl i sin tur mot regler som ingår ute på nätet (Pul)....suck.

Fick hennes IP-nr med meddelandet från annonssidan...kan man stoppa henne via IP-numret??

Anne


Senast ändrad av Anne-58 den lör sep 05, 2009 6:10 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : La till sista meningen/stycket)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Svartlista Empty
InläggRubrik: Svartlista   Svartlista Emptylör sep 05, 2009 10:15 pm

Nytt meddelande från personen ifråga, nu skrev hon så här:
min ettåring hona.vill ha bebisar.med unghane

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Svartlista Empty
InläggRubrik: Sv: Svartlista   Svartlista Emptyfre sep 18, 2009 1:13 am

Hon verkar verkligen vara oansvarig !och ha dålig koll ,tror nog att hon inte fattar allvaret i det det här med att skaffa kattungar hur som helst.Jo nog borde det finnas en svartlista på oseriösa människor .
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Svartlista Empty
InläggRubrik: Svartlista   Svartlista Emptysön sep 27, 2009 9:26 pm

Maria.W skrev:
Hon verkar verkligen vara oansvarig !och ha dålig koll ,tror nog att hon inte fattar allvaret i det det här med att skaffa kattungar hur som helst.Jo nog borde det finnas en svartlista på oseriösa människor .

Men hur går man tillväga utan att bryta mot lagar?
Nåt förslag?

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Svartlista Empty
InläggRubrik: Sv: Svartlista   Svartlista Emptytor okt 01, 2009 6:16 pm

Hej Anne !Jo jag undrar är det raskatter hon sysslar med i så fall är det väl att ta kontakt med sverak och ta ett snack med dom.Är det Huskattavel !ja då är det ju lite svårare att stoppa henne,det enda är väl i så fall att gå in på andra kattforum och småvarna för att hon är oseriös,vill någon veta hennes namn kan du ju PM:a det till den som är intresserad utan att kränka hennes Id.Himmla svårt sådant man sitter allt lite handfallen ibland Svartlista Icon_sad Det finns så många oannsvariga djurägare där ute,Blocket tex kan man nog maila till om hon är där och försöker, och påtala att hon inte är att lita på.
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Svartlista Empty
InläggRubrik: Sv: Svartlista   Svartlista Emptyfre okt 02, 2009 12:41 am

Hon är ärlig i mailen och talar om vad hon vill...Och det är inte raskatter det handlar om.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Svartlista Empty
InläggRubrik: Sv: Svartlista   Svartlista Emptyfre okt 02, 2009 8:20 pm

Men vad är det som är skumt ?vill du upplysa mig igen Svartlista Icon_lol
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Svartlista Empty
InläggRubrik: Sv: Svartlista   Svartlista Emptyfre okt 02, 2009 9:10 pm

Kvinnan tog en katt av mig som hon sen lämnade tillbaka efter några dygn. Några veckor senare kontaktar hon mig samt en annan kompis för att hon vill ha tillbaka kattungen för att han sen ska para sig med hennes katt. Hon lämnade tillbaka kattungen för att hennes katt inte gick ihop med honom. Kvinnan har något handikapp och hon har personlig assistent, nu har hon visst 2 honkatter som hon vill para och hon skriver att hon kommer att behålla alla ungarna!!!! Vi är fullt övertygade om att det kommer inte att fungera för henne, hon inser inte att hennes 2 honkatter kan få upp till 12 ungar och om dom då inte fungerar ihop med de tidigare katterna kan man ju undra vad hon gör då...Tror inte att assisterna är med på detta. Vi har tidigare bett henne kastrera den katten hon hade tidigare, men icke.
Hon bör inte para sina katter med tanke på vilka konsekvenser detta kan få för katterna...Hon inser inte att den parning hon vill få till kan ge upphov till så många katter och att assisten( assisterna) inte kan ställa upp på så många katter. Sen säger lagen att man endast får ha 9 katter.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Svartlista Empty
InläggRubrik: Sv: Svartlista   Svartlista Emptylör okt 03, 2009 9:56 pm

En Himmla knepig situation,kan man inte kontakta soc då efter som hon har personlig assistent ?verkar ju som att hon har en menthal störning efter som hon inte inser följderna av sitt handlande.Katter har inte mycket att säga till om Svartlista Icon_mad hade det varit en hund så hade det jädra i min låda vatt annat.Ktter kan man tydligen slänga runt hur som helst utan kosekvenser,det är för jäkligt ju ! Svartlista Icon_eek
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Svartlista Empty
InläggRubrik: Sv: Svartlista   Svartlista Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Svartlista
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: