kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Hår under tassarna Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Hår under tassarna Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Hår under tassarna Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Hår under tassarna Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Hår under tassarna Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Hår under tassarna Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Hår under tassarna Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Hår under tassarna Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Hår under tassarna Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Hår under tassarna

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptysön aug 16, 2009 3:52 pm

Jag funderar lite på håret under baktassarna... Bizmo är en semilånghårig kille med hår under baktassarna. Håret växer liksom ut mellan trampdynorna och är nu väldigt lång, cirka 3 cm. Så när han går ser man håret bakom tassen, svårt att förklara... (kanske får lägga upp kort) Vad är det håret till för och är det något man ska klippa bort? Han verkar inte så bekymrad över det...
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptyons aug 19, 2009 7:14 pm

Ingen som har någon åsikt? Ska jag kanske försöka mig på att lägga upp en bild?
Till överst på sidan Gå ner
leevan




Antal inlägg : 16
Join date : 09-05-29

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptytor aug 20, 2009 9:21 pm

Min Ragdoll har också päls under tassarna, lååångt!
Vi brukar säga att han har tofflor på sig för det hörs inte när han kommer! Det är bara att låta det vara, så länge dom inte har besvär av det!
Men det ser väldigt roligt ut!
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptytor aug 20, 2009 9:33 pm

Bizmo är ju en ragdoll-blandning (mamman renrasig ragdoll) så det kan ju förklara hans "tofflor". Jag tycker att det är lite sött, men sambon ville klippa bort dem...
Till överst på sidan Gå ner
leevan




Antal inlägg : 16
Join date : 09-05-29

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptytor aug 20, 2009 10:16 pm

Jag tror det är bättre att låta det vara faktiskt...så länge de inte har problem av det.

Tänkte bara tillägga lite att vår katt har så långt hår både under fram och bak tassarna... Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptyfre aug 21, 2009 8:13 am

Vår katt är ju bara en halvraggis så han fick bara hälften...Wink Om man skulle klippa bort dem, tror jag att det kan göra ont när det växer ut igen... bäst att låta det vara! Tack för tipsen!
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptyfre aug 21, 2009 2:15 pm

Helge har väldigt mycket hår mellan tramp Laughing dynorna han är ju halvskogis,jag tror det är till för att skydda mot kyla ute Norsk Skogkatt tex är ju en urgammal kattras som kommer fråm Norge där klimatet är hårt på vintern. tvärtom skulle jag påstå att det skyddar tassarna från snö kyla och småsten.Tror heller inte det är bra att klippa då ytan på hårstråna blir väldigt hårda och kan nog ge sig till att växa in i trampdynorna.Själv tycker jag det är hel charmigt Smile Wink
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Emptylör aug 22, 2009 9:39 am

Det låter som en trolig anledning till håret under tassarna... jag tycker också att det är fint!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hår under tassarna Empty
InläggRubrik: Sv: Hår under tassarna   Hår under tassarna Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hår under tassarna
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: