kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
21 kulor Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
21 kulor Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
21 kulor Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
21 kulor Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
21 kulor Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
21 kulor Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
21 kulor Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
21 kulor Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
21 kulor Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 21 kulor

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

21 kulor Empty
InläggRubrik: Sv: 21 kulor   21 kulor Emptysön jan 30, 2011 3:15 am

21 kulor hi hi hi !ni får ursäkta men rubriken Bizmo Very Happy genst så tänker jag på en väldigt fertil han katt med 21 kulor cat
ja ni vet ju min inställning katter ska vara ute om de är kasstrerade och bor på landet eller i glesbyggd,katter ska inte hållas instängda i lägenheter enligt min åsikt.Jisses nu kanske jag skaffade ovänner Crying or Very sad men katter ska vara fria enligt min åsikt.
Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

21 kulor Empty
InläggRubrik: Sv: 21 kulor   21 kulor Emptysön jan 30, 2011 1:55 pm

Hej jo visst kan de vara ute om de är kasstrerade men då får det inte vara 21 kulor det blir ett omfattande ingrepp.
Smile
Jag delar din uppfattning delvis du bor nog i ett bra område för den för att odla denna känsla, jag är uppväxt i innerstan med ett landsställe så vi hade två världar.
Min upplevelse var att katten hade det bra på båda platserna, nu var den ju sällan ensam det var alltid någon där.
Det finns ju katter som är ensamma alldeles för mycket men jag tycker nog att det fungerar utmärkt med innekatter.
Wink
OVÄNNER ? vi måste vara oense i ett forum annars finns det ingen diskusion, det är ju det som för oss frammåt.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

21 kulor Empty
InläggRubrik: 21 kulor   21 kulor Emptysön jan 30, 2011 7:08 pm

Maria, tror du att man får rabatt på kastreringen av katten med 21 kulor??? Sorry, för rubriken men ett gott skratt förlänger väl livet... Får väl helt enkelt bjuda på det, tänk på att jag är trött småbarnsförälder nu för tiden Wink

Fri katt, ja.. det är väl hur man tolkar det. För mig är det en katt med valmöjligheten till att gå ut i en lämpad miljö. Alla miljöer är inte lämpade, vi har inget val... men vår katt gillar att vara ute. Nu längtar jag efter våren, så att han får tillgång till balkongen i alla fall.

Låter troligt, ville katterna verkligen inte gå ut?? Klart att en del katter är ju så otroligt rädda o skygga, de skulle säkert inte våga. Tänker på mammas väninnas katt, skygg som få... han skulle aldrig våga sticka ut nosen. Det är nog det valet han skulle göra. Nu har ju katten tur, för att råttorna kommer till honom... Wink så som innekatt i ett torp har han nu lyckas fånga 10 råttor. Söta katten!!

Anne, sitter aldrig någon av dina jourkatter vid dörren, krafsar och jamar? Jag tänker att de flesta trots allt är utefödda. Tror att Bizmo gillar granngubben högst upp, dit springer han direkt när han kommer ut. Och så har han hamnat framför dörren ovanför, funderar på om de kanske har katt. Vem vet, Bizmo kanske har 19 kulor kvar... för de tog väl bara 2 när han kastrerades Embarassed (dålig humor när jag är trött)

Självklart måste man få diskutera, det berikar än... intressant att se vad andra tänker. Jag känner väl att riskerna ökar drastiskt när man släpper ut katten, som med Helge. Man blir ju SÅ orolig...
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 66
Join date : 08-11-07
Ort : Stockholm

21 kulor Empty
InläggRubrik: Sv: 21 kulor   21 kulor Emptysön jan 30, 2011 7:40 pm

Ja, jag läste den artikeln, stackars katt, attans jäv.... människa som ligger bakom dådet.

Anne-58


Admin ändrat om lite
Till överst på sidan Gå ner
https://kattens-blandade-for.swedishforum.net
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

21 kulor Empty
InläggRubrik: Sv: 21 kulor   21 kulor Emptysön jan 30, 2011 9:03 pm

Jo nog ser jag att du ändrat om lite men jag förstår inte logiken då det inlägg som besvarats inte finns med i tråden.
Det blir ju lite rörigt när citaten kommer från en annan tråd.
confused
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 66
Join date : 08-11-07
Ort : Stockholm

21 kulor Empty
InläggRubrik: 21 kulor   21 kulor Emptysön jan 30, 2011 9:58 pm

texas skrev:
Jo nog ser jag att du ändrat om lite men jag förstår inte logiken då det inlägg som besvarats inte finns med i tråden.
Det blir ju lite rörigt när citaten kommer från en annan tråd.
confused

Jag upptäckte det, men då var det försent att ändra tillbaka.
Hoppas på överseende , att det fungerar att fortsätta på inläggen
trots den konstiga splittringen.

Admin
Till överst på sidan Gå ner
https://kattens-blandade-for.swedishforum.net
Sponsored content





21 kulor Empty
InläggRubrik: Sv: 21 kulor   21 kulor Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
21 kulor
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» 21 kulor - innekatt

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: