kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 nytt avmaskningsmedel !smidigt.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytis okt 19, 2010 1:49 am

Var i dag på apoteket och köppte nytt avmaskningsmedel till Helge som heter "Milbemax" pyttesmå tabletter med köttsmak,Helge har ju aldrig gått att stoppa i tabletter så vi har alltid fått krossa i mortel och blanda i maten =tonfisk vilket han har varit Den här tabletten är väldigt liten och har som sakt köttsmak,krossade den i morteln och blandade i tonfisken !lätt som en plätt han slukade allt utan misstänksamhet mot smaken som tidigare.Två tabletter en för katt upp till 8 kilo ,förpackningen med två kostade 119 kr väl värt priset :)ville bara tippsa om dom eftersom det var lätt att få i han den där pyllan :)det är inte alla katter man kan bänna upp gapet på och stoppa i dom piller Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytis okt 19, 2010 1:51 am

Ber om ursäkt !en del av texten försvann :(har väl kommit åt någom knapp igen Smile
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytis okt 19, 2010 2:12 pm

Man avmaskar väl bara utekatter eller kan även en innekatt få mask?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytor okt 21, 2010 12:39 am

Innekatter kan också få mask genom jord och smuts man får in på skorna men det hör väl inte till vanligheten,däremot får dräktiga katter mask att det ligger latent tills de blir dräktiga ,så då ska man avmaska både mor och ungar efter ett tag,såg det i en film "om katters liv"på animal planet.Ville bara tipsa om dom här pillerna som var både små och smidiga och hade köttsmak;)Nu är i alla fall Helge maskfri åtmindståndet ett tag framöver.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytor okt 21, 2010 5:38 am

Jag kollade faktiskt mask bara några dagar innan du skrev det första inlägget... för visst ser man väl att de har mask?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytis dec 07, 2010 2:35 am

Nej det är faktiskt inte alltid man ser att de har mask,har de mycket så kan man se det i rumpan på dom då kan de till och med hänga ut därVill men det är nog sällsynt.Man kan ju tänka sig att man avmaskar en gång om året i alla fall även om man har en innekatt,för att va på den säkra sidan för inte vill man ju att ens katt ska bära på mask . Vill man inte avmaska så får man lämna in ett avföringsprov.Men vad jag lärt mig är att havande katter bär på mask latent så även om man har innekatt eller Raskatter med ungar så ska de avmaskas både mor och ungar.Å andra sidan !ser man att ens katt lägger på sig mår väl osv så kanske det räcker att avmaska vart annar år.Lite upp till var och en Wink
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptytis dec 07, 2010 2:14 pm

Jag var lite inne på att det kunde ha varit mask på Bizmo, då han fick diarré och blivit smalare. Men så fick jag för mig att man inte skulle avmaska om de inte hade mask, men det ska alltså inte vara farligt? Avföringsprov, till veterinären eller? Helt ärligt så har jag aldrig avmaskat Bizmo... och han är över tre år Embarassed Borde vi göra det?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptysön dec 12, 2010 1:58 am

Jag skulle nog gjort det en gång är ju inte farligt alls det är bara det att man inte håller på att avmaska flera gånger om året,att lämna in avföringsprov är i mitt tycke överkurs och dyrt,ge Bizmo en kur vet jag det skadar inte honom alls och har han mask så ser du ju det i lådan,jag har hört att även innerkatter kan få mask genom det du tar in under skorna tex,hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte men nog ska man avmaska någon gång tycker jag.Jag brukar ta det en gång om året för det lönar sig inte att hålla på med det gämt eftersom Helge är utekatt och jagar möss hela tiden och är ständigt exponerad för mask av olika sorter.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Emptysön dec 12, 2010 8:38 am

Hur gör ni med innekatter, avmaskar ni eller inte?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty
InläggRubrik: Sv: nytt avmaskningsmedel !smidigt.   nytt avmaskningsmedel !smidigt. Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
nytt avmaskningsmedel !smidigt.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Julmotiv
» God Jul!
» Nytt Helge fnatt !

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: