kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Varmt även för katten... Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Varmt även för katten... Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Varmt även för katten... Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Varmt även för katten... Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Varmt även för katten... Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Varmt även för katten... Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Varmt även för katten... Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Varmt även för katten... Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Varmt även för katten... Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Varmt även för katten...

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptymån jul 12, 2010 7:32 pm

Hur är det med era katter i värmen? Märker ni något skillnad? Eller är de precis som vanligt? Gör ni något speciellt för att de ska klara värmen bättre?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptytis jul 13, 2010 1:27 am

Helge vill inte sova inne nu !jag förstår honom tänk att gå med långpäls i denne värme,men han kommer in då och då och äter lite,i dag fick han kattonfisk hans favo :)han ligger här bredvid i skogen där det är svalt och skönt,på kvällen lägger han sig nere vid sjön och lurar på sin Vattensork :)så har han gjort i veckor nu ;)man funderar på om man skulle åka in till Vet och raka honom nu men jag tror lång päls skyddar mot värmen också,precis som de Grekiska gubbarna i ylleväst och yllemössa:)
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptytis jul 13, 2010 9:43 pm

Jag har också haft fundering på att raka Bizmo, måste ju vara lite jobbigt med all päls i värmen. Härrom dagen fick han ett bad, det gjorde honom gott. Men han äter inte alls som förut, knappt 1/4 del av vad han brukar äta. Och kissar inte alls lika mycket. Idag köpte jag det gamla fodret igen och det har han ätit ganska bra av, inte normalt men bra. Jag har vattenskålar lite varstans i lägenheten. Och fläktar som står och går. Kvällstid ligger det ändå på 29-30 grader.

Just nu njuter vi båda av 23 grader på balkongen... nästan så att man fryser;)
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptyons jul 21, 2010 7:57 pm

Här verkar katterna föredrar mjukmat framför torrfoder i värmen.
Men sen är det som vanligt, full rulle Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptyons jul 21, 2010 9:30 pm

Anne-58 skrev:
Här verkar katterna föredrar mjukmat framför torrfoder i värmen.
Men sen är det som vanligt, full rulle Smile

Skönt att de kör på som vanligt... då mår de ju i alla fall bra av värmen!!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptyons jul 21, 2010 11:16 pm

Jag har öppet fönster i sovrummet (nätat) och sovrummet är den svalaste platsen.
När solen gått ner öppnar jag vardagsfönstret (nätat det också) så katterna får in
sval luft. Tror att det är viktigt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptytor jul 22, 2010 7:21 pm

Jag har också fönster och balkongdörr öppet, nästan dygnet runt... det ger i alla fall lite cirkulation i lägenheten.
Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptyons aug 18, 2010 11:17 pm

Jag är sen med mitt inlägg,nu är det ju svalt.
Mina katter vägrar att väcka oss på övervåningen där det är som varmast, de sover på golvet längst ner.
nu är det svalare så numera blir jag väckt av mina spinnande vänner, om jag inte vaknar så biter Zorro mig i näsan.
Det funkar alltid.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptyfre aug 20, 2010 1:50 am

Helge ligger helst inne hos mig eftersom jag sover med öppet fönster året om,husse får ligga i eget rum eftersom han snarkar oss fördärvade Laughing Inte ens Helge vill sova i hans rum Razz Tror katte kan ventilera sina pälsar så att de blir av med överskottsvärmen.Matte här !ja det känns som man är invirad i plastfolier på nätterna:)
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptyfre aug 20, 2010 11:44 am

Vad mysigt med alla katter som har kommit tillbaka till gamla rutiner igen... sensommaren/hösten har sina fördelar.

Bizmo sover också på min kudde igen, men bara framåt morgonen... det är riktigt mysigt!!

Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Emptyons aug 25, 2010 1:21 am

Helge har nu vilat upp sig en vecka efter allt jagande och bus i sommarvärmen Smile Twisted Evil ligger mest inne på gästsängen och sover eller så ligger han på verandan och spanar cyclops igelkotten var här och fick lite kattmat men Helge tittade lite förströt på honom och knallade i väg,verkade som de kände igen varan,nästa kväll åt Helge upp "Kottes"mat Laughing I lördags när gubben skulle röja i garaget så låg Kotte och sov i svenskaflaggan Smile han bar ut honom till skogskanten och han kutade i väg lite yrvaket.Ja all sin da Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Varmt även för katten... Empty
InläggRubrik: Sv: Varmt även för katten...   Varmt även för katten... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Varmt även för katten...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Rovfåglar, fara även för katter
» Katten Björnes öde
» Katten Björne
» Katten Ramses
» Katten......ett flockdjur eller....

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: