kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Rutiner hos veterinärer Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Rutiner hos veterinärer Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Rutiner hos veterinärer Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Rutiner hos veterinärer Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Rutiner hos veterinärer Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Rutiner hos veterinärer Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Rutiner hos veterinärer Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Rutiner hos veterinärer Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Rutiner hos veterinärer Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Rutiner hos veterinärer

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Rutiner hos veterinärer Empty
InläggRubrik: Rutiner hos veterinärer   Rutiner hos veterinärer Emptyons mar 03, 2010 6:14 pm

Har försökt boka tid för kastrering på kvällstid. För att då komma med katt på kvällstid, detta fungerar inte hos någon veterinär numer här i Sthlm med förorter.
Man ska lämna på förmiddag för att det för personalen ska vara enklare "att planera dagen" !!
Kan något vara enklare än att ha en tidpunkt bokad??

De katter som ska iväg för kastrering är inte tama, så hjälp behövs att fånga in dom och därav behovet av kvällstid så detta kan göras efter arbetsdagen slut och hjälp med infångning kan ske (inomhus)

Hur många människor har möjlighet att på arbetstid åka hem och hämta sina katter (generellt) för att lämna in till veterinären? Inlämning av katter på flera kliniker/sjukhus ska ske runt 08-tiden och då är många på jobbet, eller på väg till jobbet.

Kan någon förstå varför man gör på detta viset?

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Rutiner hos veterinärer Empty
InläggRubrik: Sv: Rutiner hos veterinärer   Rutiner hos veterinärer Emptyons mar 03, 2010 7:06 pm

Jag fick ta semester när Bizmo skulle kastreras, pga. att katten skulle lämnas 8.15 och hämtas 15.00 (om jag minns rätt). Hoppas att det löser sig med katterna...
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Rutiner hos veterinärer Empty
InläggRubrik: Rutiner hos veterinärer   Rutiner hos veterinärer Emptyons mar 03, 2010 7:58 pm

bizmo skrev:
Jag fick ta semester när Bizmo skulle kastreras, pga. att katten skulle lämnas 8.15 och hämtas 15.00

Det är just det jag inte tycker om.

Frågan är hur många människor som inte kommer iväg
och kan kastrera sin/a katt pga sina arbetstider.
Inte många som har möjlighet rent ekonomiskt att ta ledigt.

En del människor kan bo nära veterinärklinik men
jobbar långt bort..

Jag kommer nog aldrig att förstå detta för mig underliga förfarande.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Rutiner hos veterinärer Empty
InläggRubrik: Sv: Rutiner hos veterinärer   Rutiner hos veterinärer Emptyons mar 03, 2010 8:24 pm

Det är ganska vanligt när det gäller tider som man skall boka... de passar väldigt sällan för en arbetande människa silent Vårdcentralen/sjukhuset, tandläkaren är andra saker som brukar bli problem... Här har veterinärerna i alla fall kvällsöppet 1 ggr/vecka för vaccination, det är bra!!

Deras tider kan säkert göra att många struntar i att kastrera sina djur, för visst kan det ta emot att ta en hel semesterdag.

Trodde att det var bättre i storstaden... där måste det ju finnas fler kliniker att välja på. Någon borde erbjuda kvällstid. Fast samtidigt tyckte jag att det var skönt att vara ledig och kunna ta hand om den trött och vingliga katten som kom hem... Jag skulle inte velat lämnat honom ensam då!!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Rutiner hos veterinärer Empty
InläggRubrik: Rutiner hos veterinärer   Rutiner hos veterinärer Emptyons mar 03, 2010 9:30 pm

bizmo skrev:
Det är ganska vanligt när det gäller tider som man skall boka... de passar väldigt sällan för en arbetande människa silent Vårdcentralen/sjukhuset, tandläkaren är andra saker som brukar bli problem... Här har veterinärerna i alla fall kvällsöppet 1 ggr/vecka för vaccination, det är bra!!

Deras tider kan säkert göra att många struntar i att kastrera sina djur, för visst kan det ta emot att ta en hel semesterdag.

Trodde att det var bättre i storstaden... där måste det ju finnas fler kliniker att välja på. Någon borde erbjuda kvällstid. Fast samtidigt tyckte jag att det var skönt att vara ledig och kunna ta hand om den trött och vingliga katten som kom hem... Jag skulle inte velat lämnat honom ensam då!!
På något sätt tycker jag att detta med inlämning under en viss tid kan bädda ner för misstag. Om det nu är så att dom tar emot ett X antal katter på morgonen och dom får sitta i burar. Vad säger att personalen kanske sätter fel lapp på fel bur och katten får en op som den inte kom dit för!!
Alla människor kan göra fel, och är det då stressigt när fler katter anländer så kan ju olyckan vara framme.

Det vore intressesant med statistik där man tagit upp före och efter rutinförändringen. Om oycksillbuden ökat el minskat.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Rutiner hos veterinärer Empty
InläggRubrik: Sv: Rutiner hos veterinärer   Rutiner hos veterinärer Emptytor mar 04, 2010 7:39 am

Det är alltid en risk när man lämnar katten hos veterinär, själv skulle jag bli galen om något hände... Shocked Man undrar ju hur många misstag det görs per år,kanske är bäst att inte veta...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Rutiner hos veterinärer Empty
InläggRubrik: Sv: Rutiner hos veterinärer   Rutiner hos veterinärer Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Rutiner hos veterinärer
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: