kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Passivt rökande katter? Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Passivt rökande katter? Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Passivt rökande katter? Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Passivt rökande katter? Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Passivt rökande katter? Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Passivt rökande katter? Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Passivt rökande katter? Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Passivt rökande katter? Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Passivt rökande katter? Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Passivt rökande katter?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Tatiska69

Tatiska69


Antal inlägg : 40
Join date : 10-01-26

Passivt rökande katter? Empty
InläggRubrik: Passivt rökande katter?   Passivt rökande katter? Emptytor feb 25, 2010 3:19 pm

Det snackas så mycket om passiv rökning och hur den skadlig, etc. så jag tänkte om passiv rökning är väl skadlig för oss människor, våra barn, då är det skadligt för våra katter åxå?

Vad tycker Ni?

Smile
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Passivt rökande katter? Empty
InläggRubrik: Passivt rökande katter   Passivt rökande katter? Emptytor feb 25, 2010 5:00 pm

Tatiska69 skrev:
Det snackas så mycket om passiv rökning och hur den skadlig, etc. så jag tänkte om passiv rökning är väl skadlig för oss människor, våra barn, då är det skadligt för våra katter åxå?

Vad tycker Ni?

Smile
Troligen förhåller det sig nog även så för katter.
Men genom att jag är rökare så måste jag ju självklart argumentera lite.
Tror mycket beror på vilka anlag som finns hos katter och människor,och om det röks mycket el lite, om man vädrar eller inte.
Har fått erfara en katt som utvecklat astma mot rök, den katten blev som kattunge omhändertagen inne på en bensinmack i Stockholms city, så den kattens miljö där den ev växte upp kan ju ha bidragit till att uveckla astman. Jag var kattvakt till den katten och inget astmaanfall här under 2 veckor..och jag rökte!! Jag har ALLTID öppet, och röker troligen inte mycket. Jag fryser hellre hemma och tar på mig extra än att det ska stinka inpyrd rök, luktar rök gör det nog men det hade varit värre om ingen kontinuerlig vädring skedde.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Passivt rökande katter? Empty
InläggRubrik: Sv: Passivt rökande katter?   Passivt rökande katter? Emptytor feb 25, 2010 8:33 pm

Som icke rökare tror jag att passiv rökning är farligt för alla levande ting... självklart även för katterna. De måste ju påverkas precis som vuxna och barn, eftersom de också andas in luften. Egentligen borde det vara värre för innekatter, som inte kommer ut på samma sätt som utekatter... Rökning är direkt obra!!! (Det är ju bara mina tankar och åsikter...)
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Passivt rökande katter? Empty
InläggRubrik: Sv: Passivt rökande katter?   Passivt rökande katter? Emptyons mar 03, 2010 5:51 pm

Jag rökte inne förut men sen vi flyttade till nytt hus så röker jag bara ute,man kan väl anta att rök kanske inte är bra för katter heller,men det är ju upp till var och en hur man vill göra.Det har rökts inomhus i flera hundra år utan att någon funderade på hurvida det var bra eller inte.Tänk vad oponionen kan vända snabbt !
Till överst på sidan Gå ner
Tatiska69

Tatiska69


Antal inlägg : 40
Join date : 10-01-26

Passivt rökande katter? Empty
InläggRubrik: Sv: Passivt rökande katter?   Passivt rökande katter? Emptysön mar 21, 2010 12:42 am

På ett sätt ALLT är inte bra/bra, beror på vilken dag och vilket årtal man befinner sig i... ena dagen tomater är farlige, andra dagen tuggtobak är superalternativ röktobak, tredje dagen pommes går inte att äta då man få cancer och fjärde dagen får man veta om att te faktiskt är cancerframkallande....

Och hur ska man göra med alla de bilavgaser, fabriksutsläppar, mm.??? Det på verkar ju oss kanske ännu mer än rökning, eller?

USCH! Jag rökte utomhus och inomhus och vädrade ordentligt och alla katter var okey... nu när jag slutade röka, blev det andra femmor - cigarettröken luktar inte särkilt gott... och nu tänkte jag på, i fall jag som f.d. rökare tycker illa om röken nu, hur är då Foxy då???

:-)

Hon visade att cigen är inte något gott att lukta på eller röka, dock roligt att leka med, då den rullar snabbt på golvet ...

:-)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Passivt rökande katter? Empty
InläggRubrik: Sv: Passivt rökande katter?   Passivt rökande katter? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Passivt rökande katter?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» 119 katter
» Nyfikna katter.....
» Tv-katt
» Allt om katter 1
» Utefödda katter

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Allmänna funderingar om katter-
Hoppa till: