kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Liten och ensam på byggarbetsplats Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Liten och ensam på byggarbetsplats

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Liten och ensam på byggarbetsplats Empty
InläggRubrik: Liten och ensam på byggarbetsplats   Liten och ensam på byggarbetsplats Emptytor sep 03, 2009 7:24 pm

Ett nytt köpcentrum byggs här i stan och på rasten gick jag dit... mitt i allt bråte från byggarbetsplatsen hör jag ett litet pip. Jag stannar upp och ser en liten och ensam katt Shocked Jag satte mig på andra sidan byggstängslet och lockade på katten, som kom allt närmare... den var nog 3 meter ifrån. I mina ögon kändes det som en katt som inte var så gammal. Den var liten och såg ganska mager ut... nu regnar det för fullt och jag kan inte släppa tanken på den lilla katten. Hade ju ingen möjlighet att kolla öronmärkning eller chip... jag var ju tvungen att gå tillbaka till jobbet. Kanske att någon äger den, fastän att jag tycker att det är ett mindre bra område för en utekatt... Vad gör man?
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Liten och ensam på byggarbetsplats Empty
InläggRubrik: Sv: Liten och ensam på byggarbetsplats   Liten och ensam på byggarbetsplats Emptytor sep 03, 2009 7:30 pm

Var ute tidigare nästa gång och ta med mat då du åker förbi där. Sen ser du på vilket sätt katten äter maten om katten är vrålhungrig eller om katten äter fort för att det är nyhetens behag. Känn katten över ryggen om kissen tillåter detta.
Känn gärna under magen också om du skulle känna om katten har ungar där ute..dvs du känner hennes juvrer.
Ta foto på katten om du ex har en mobil med kamera i.
Kolla sen kattsidor på nätet ifall katten finns efterlyst, hör med polisen, kika efter lappar i affärer och på anslagstavlor om det finns någon efterlysning.

Det var väl vad jag kom på så där rakt av Smile

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Liten och ensam på byggarbetsplats Empty
InläggRubrik: Sv: Liten och ensam på byggarbetsplats   Liten och ensam på byggarbetsplats Emptytor sep 03, 2009 9:43 pm

Tack för tipsen Anne! Det känns så frustrerande hur en så liten sötnos kunde ha hamnat där... helt malplacerad! Bilar och byggmaskiner överallt, samtidigt som E22:an går bredvid. Ska se om jag ser katten imorgon... problemet är att jag jobbar hela dagen. Kanske man kan höra av sig till katthemmet om man ser den flera gånger... Nu kanske den ligger där ute i regnet! Och min katt klagar på mig ibland, han anar inte hur bra han har det...
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Liten och ensam på byggarbetsplats Empty
InläggRubrik: Sv: Liten och ensam på byggarbetsplats   Liten och ensam på byggarbetsplats Emptyfre sep 04, 2009 9:25 pm

Sent igår kvällen när sambon kom hem så nämnde jag den lilla sötnosen på byggarbetsplatsen och då insåg jag att han är mer djurvän än jag... i ösregn, klockan 22.00 ville han att vi skulle åka och leta efter katten. Ta hem den och ge den värme och mat! Han är helt otrolig... det var jag som sa ifrån:( (skäms)

Så idag var jag där och spanade i två omgångar, dock utan resultat... ingen katt i sikte! Den kanske inte var hemlös ändå... svårt att veta!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Liten och ensam på byggarbetsplats Empty
InläggRubrik: Sv: Liten och ensam på byggarbetsplats   Liten och ensam på byggarbetsplats Emptyfre sep 04, 2009 11:56 pm

Du har sett katten och vet att den lilla kanske finns i omgivningen.
Hör även med byggjobbarna där...kanhända att nån av dom tagit hem katten.

Anne
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Liten och ensam på byggarbetsplats Empty
InläggRubrik: Sv: Liten och ensam på byggarbetsplats   Liten och ensam på byggarbetsplats Emptylör sep 05, 2009 9:50 pm

Mmm... ska kolla några flera gånger! Kanske Bizmo får en vän... det skulle han säkert uppskatta.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Liten och ensam på byggarbetsplats Empty
InläggRubrik: Sv: Liten och ensam på byggarbetsplats   Liten och ensam på byggarbetsplats Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Liten och ensam på byggarbetsplats
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Om utelevande katter-
Hoppa till: