kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Min matfriare - Sida 2 Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Min matfriare - Sida 2 Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Min matfriare - Sida 2 Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Min matfriare - Sida 2 Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Min matfriare - Sida 2 Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Min matfriare - Sida 2 Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Min matfriare - Sida 2 Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Min matfriare - Sida 2 Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Min matfriare - Sida 2 Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Min matfriare

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptymån mar 26, 2012 11:46 pm

Har ingen aning, det kom inte upp några lappar när jag hade katten inne under 5 dagar
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptytor apr 05, 2012 7:57 pm

Får jag låna din tråd? Vi har också fått en katt, han bor under balkongen längst ner. Jag såg honom igår, när E o jag satt på trappen. Ett par stora ögon stirrade verkligen på mig, så jag har haft fullt upp med katten Wink Imorse gav jag den lite mjukmat, kanske inte världens smartaste? Vad gör man med en katt som bor i en sandgropp under en balkong? Men sen dess är vi bästa vänner Laughing

Den har halsband, men saknar uppgifter. Ingen synlig märkning o polisen ville inte komma hit, för att kolla chip idag. Vad gör man?

Grannen längst ner har en katt med samma teckning, så jag frågade om deras katt smitit ut. Det resulterade i att ytterligare en bryr sig om katten, som genom grannen har fått en kartong med filt och två skålar (vatten o torrfoder). Så nu har katten det riktigt bra Rolling Eyes Men vad gör man om den blir kvar? Har ni några tips?

E är SÅ bekymrad över katten som bor ute, och jag kan inte låta bli att prata lite med den jätte sociala katten. Det var ju en katt här hemma som blev lagom sur när jag öppnade burkmat o gick ut, haha... han anar inte hur bra han har det Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptytor apr 05, 2012 9:24 pm

Lägger in länkar:
Djurhjälpen
Sthlms katthem
kks

länkar t. katthemssidor

Sen är det polis och länsstyrelsen du tar kontakt med.
Kolla efterlysningar i tidningen, i affärer, sätt upp egna lappar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptytor apr 05, 2012 9:29 pm

Jag ringde polisen som kopplade mig till länsstyrelsen, de gjorde inget i dagsläget. Och ändå drog jag i att katten legat här länge... Embarassed Jag vet ju faktiskt inte hur länge katten varit här.

Var ute en sväng nu ikväll och han ligger i kartongen, rätt så gulliga grannar Love

Ska kolla länkarna, tack Anne!!
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptytor apr 05, 2012 9:45 pm

Kollade de sidorna, men inget i närområdet. Inget på blocket heller. Skickade iväg ett meddelande till katthemmet här istan, ifall någon hör av sig dit. Kanske de även kan hjälpa oss...Det är en otroligt social o fin katt.

Tack för alla tips Anne, man blir lite ställd när man ställs inför en katt utanför dörren Wink Skulle lätt kunna plocka in honom Love Så jag förstår din matfriare...
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptytor apr 05, 2012 10:38 pm

Håller tummarna för att någon saknar honom..el henne Smile
Sätt upp lappar i portarna i området.
Det har hänt att folk flyttat från sina katter och låtit dem
behålla halsbanden så folk tror att katten har ett hem!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptytor apr 05, 2012 10:44 pm

Halsbandet är mycket slitet.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptyfre apr 06, 2012 6:26 pm

Oj, vad han pratar... lilla katten. En okastrerad hankatt. Vi gav han mat nu på eftermiddagen och sambon var ute hos honom för första gången,han funderar på att plocka in katten. Det är snöstorm o han skriker verkligen, men det är väl mindre smart att ta in katten ELLER? Inget svar från katthemmet heller... kanske ska ringa dit. Han är smal, känns som om någon kastat ut honom. Bara en känsla som vi har.

Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptyfre apr 06, 2012 10:02 pm

Kärlek är inte smart, ta in katten !
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptylör apr 07, 2012 1:12 pm

Hm... vi tog aldrig in katten igår, kan ångra det lite. Men jag ringde katthemmet idag, som hämtade honom på mindre än en timme. De trodde att det var en okastrerad hankatt som vandrat ett tag, det är tydligen inte ovanligt. Det känns bra att de kunde hjälpa honom så fort, men vi känner oss rätt tomma. Han är en väldigt speciell katt, social o pratig. Han har tagit mycket av vår tid de senaste dagarna. Till o med dottern pratar om "mjau" och pekar på dörren. Vi funderar på att adoptera honom... vi måste fundera lite mer och överväga. Det är en väldigt speciell katt och det har vi ju en sedan innan Love

Tycker ni att vi gjorde rätt med katten?
Till överst på sidan Gå ner
texas

texas


Antal inlägg : 117
Join date : 09-08-23

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptylör apr 07, 2012 9:27 pm

Ja det kan ju vara svårt när man redan har en speciell katt, vad skönt att de hämtade den så snart.
Men visst kan det kännas tomt nu när den är borta och man funderar på hur den har det nu.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptysön apr 08, 2012 11:01 am

De var så trevliga på katthemmet och hämtade honom omgående, härligt med människor som bryr sig om djur Love
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptymån apr 09, 2012 7:31 pm

Vilken tur att du har mått dåligt, inget ont som inte har något gott med sig.
För hur hade det gått för katten om inte du varit dålig?

Nu slipper han att vara ute i kylan, han slipper träffa elaka människor.
Vilken sambo du har, han ville ta in kisen.
Du får ge din sambo varma hälsningar från forumarna här..jag är inte ensam
om att uppskatta din sambos tankegång Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptymån apr 09, 2012 9:36 pm

Idag fick jag mail ifrån katthemmet. En efterlysning i deras pärm stämde överens med katten, så han är hemma igen. Jag blev så glad när jag läste mailet, så härligt att katten har det bra igen.

Min sambo är en sann djurvän... vi skulle lätt kunna fylla hela hemmet med djur, ungefär som när vi blev med Bizmo Wink
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Emptytis apr 10, 2012 1:41 am

bizmo skrev:
Idag fick jag mail ifrån katthemmet. En efterlysning i deras pärm stämde överens med katten, så han är hemma igen. Jag blev så glad när jag läste mailet, så härligt att katten har det bra igen.

Min sambo är en sann djurvän... vi skulle lätt kunna fylla hela hemmet med djur, ungefär som när vi blev med Bizmo Wink

Åhh, så bra, ytterligare en katt som slipper vara hemlös och som besvligen inte heller
var dumpad utan saknad Smile
Vad roligt för dig, informera de involverade grannarna också Smile

Som jag skrev tidigare, vilken tur i oturen att du mådde dåligt,
hur hade det annars gått med katten!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
Sponsored content





Min matfriare - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Min matfriare   Min matfriare - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Min matfriare
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Om utelevande katter-
Hoppa till: