kattens blandade forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Forum om katter och givetsvis även om andra djur
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in
Senaste ämnen
» Helge och vår Aoutomover ;)
Valp till våren ! Emptylör nov 07, 2015 3:19 pm av bizmo

» NU har jag beställt Kycklingar
Valp till våren ! Emptylör nov 07, 2015 3:17 pm av bizmo

» Bizmo
Valp till våren ! Emptylör nov 07, 2015 3:35 am av Maria.W

» Kattlådan
Valp till våren ! Emptymån nov 05, 2012 8:40 am av bizmo

» Amanda Todd
Valp till våren ! Emptylör nov 03, 2012 12:13 am av texas

» lärarlöner
Valp till våren ! Emptysön sep 02, 2012 10:27 am av bizmo

» Tovig katt
Valp till våren ! Emptylör jul 07, 2012 2:26 am av Admin

» Vatten
Valp till våren ! Emptytor maj 24, 2012 11:15 pm av texas

» Udda tidningsrubriker
Valp till våren ! Emptytor maj 24, 2012 9:46 pm av bizmo

Forum
Facebook
Dela

 

 Valp till våren !

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptyons mar 02, 2011 11:36 pm

Nu har vi efter många års dittande och dattande bestämt att skaffa valp till våren ,vi måste chansa på att det går bra med Helge han är ju husets herre och tror jag !sätter valpen på plats,vi har haft vänner här med småhundar och Helge tycker väl det har varit ganska okej så där ;)men Helge kan ju bli 20 år och så länge till vill vi inte vänta på att skaffa hund efter som vi skälva närmar oss 60 .vi har dragit oss flera år nu för hundköp för att vi tyckt att Helge var först men som sakt nu får vi hoppas på att det går vägen.Det blir en Luzernstövarvalp då både min man och son jagar och jag har kompromissat mig fram till den rasen då jag tycker de är vackra plus att de är lugna till sättet och jag älskar hundar med långa öron :)ja !nu vill jag höra om era erfarenheter av att ha vuxen katt och skaffa hund sedan,all visdom emotages varmt Evil or Very Mad
Kram Maria
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptytor mar 03, 2011 2:33 pm

Å, en valp... UNDERBART!!! Var tvungen att googla rasen, den var ju hur fin som helst. Ganska hög va?? Gillar lite större hundar!! Vilka raser valde du emellan??

Hund o katt, ja... det borde väl gå. Jag har ingen erfarenhet, tyvärr. Vi försökte ju tuta ihop Bizmo med en weimaraner, det gick så där. Bizmo satt i gardinerna Shocked och klöste sönder husse, men introducerar man dem lugnt går det nog. Det andra försöket höll vi hunden kopplad vid soffan och katten gick kaxigt förbi, mer har vi inte provat då hundägaren skaffade ytterligare en hund - en hund som äter katter Wink Finns det inte massa bra länkar på nätet?? Det är nog inte så svårt... många har ju både hund o katt. Underbart med en valp till våren!!!

Mysigt om de kan bli vänner och sova tillsammans

Valp till våren ! Hund_och_katt_80122853


Kan höra med en kompis, de hade två katter och skaffade en liten hund... det gick bra. Gammelkatten satte hunden på plats, katten bestämmer fortfarande. Men de fungerar bra tillsammans. När jag tänker på hade en annan kompis också flera katter när weimaranern kom till dem, det fungerade jättebra. En katt kom bättre överens med hunden, de andra höll sig lite undan. Men återigen var det nog katten Monster som bestämde. Så lättast är nog om Helge bestämmer... sätter hunden på plats, då blir de nog vänner.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptylör mar 05, 2011 9:45 pm

Luzernerstövaren är bland de lägre raserna inom stövarfamiljen, Beaglen är minst och Begler har vi haft 3 stycken men nu vill vi ha en lite större hund denna gången,tror Finnstövaren är högst i manken Luzernen är mer som Smålandstövaren i storlek.Ja man måste våga chansa och en valp är ju inget stort hot mot katten värre vore det om man köppte en fullvuxen hund tror jag,man ska gnida in dom med varandras doffter så brukar det gå bättre vid mötet.
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptysön mar 06, 2011 6:19 pm

Å, vad mysigt med en liten valp. Har ni valt valp ännu? Hur väljer man, när alla är lika söta??!!! Ser man skillnad på deras sätt redan som små, när man är hos uppfödaren ett par minuter??

Det låter som en bra variant med lukten, hoppas att det går bra... skönt med lite promenad sällskap. Ska ni ha hunden vid jakt? Eller är det inte lite jakt i de hundarna... det är en helt ny ras för mig, brukar ha lite hundkoll.. men den var ny. Kul att lära sig nytt!!
Till överst på sidan Gå ner
Anne-58

Anne-58


Antal inlägg : 880
Join date : 09-05-12
Ort : Stockholm

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Valp till våren   Valp till våren ! Emptymån mar 07, 2011 2:42 am

Kommer ni ihåg Helén som var på Spinn?
Hon har tagit två katter från mig, den sista var för
2 år sedan och den lilla blev infångad, född ute med andra ord.

Den lilla blev kär i Heléns hund som hon köpte året innan den
lilla kattflickan kom till henne, kattflickan väldigt förtjust i hunden Smile

Lägger in en bild jag fått som julhälsning 2009 ifrån henne Smile
Valp till våren ! Solos

Till överst på sidan Gå ner
http://www.kattens-hemsida.com
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptymån mar 07, 2011 1:26 pm

Å, vilken mysig bild. Underbart när de inser vilken glädje de kan ha av varandra.
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptytis mar 08, 2011 12:27 am

OH !jag kommer i håg Helen :)men vilken härlig bild nu blir jag lite peppad av den och så får jag hopp om att det kan funka :)Vet att inte Helge är vettförskrämd för hundar utan mer nyfiken så det kan fungera,jag vill bara inte att han inte vågar sih hem igen om ni förstår.När jag ser bilden så tänker jag "Jag mötte Lassie" Smile
Till överst på sidan Gå ner
bizmo

bizmo


Antal inlägg : 995
Join date : 09-07-02

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptytis mar 08, 2011 9:16 am

Det kommer säkert gå bra, ge det lite tid bara... tror inte att de kommer älska varandra direkt, men på sikt. När kommer valpen? Har ni valt kön?
Till överst på sidan Gå ner
Maria.W

Maria.W


Antal inlägg : 385
Join date : 09-08-20
Ort : Nässjö

Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Emptylör mar 12, 2011 12:54 am

Nä så långt har vi inte kommit så att allt är bestämt men en tik blir det,sen måste det göras en massa efterforskning på Stamtavlor jaktmeriter osv innan vi bestämer oss,man ska helst kolla upp tre generationer bakåt för att se jaktdugligheten Smile man har ju lärt sig av de andra hundarna vi hafft,är så lätt att bli till sig när man ser en valp så man glömmer bort att kolla upp hur bra jakthundar de varit bakåt i generationer.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Valp till våren ! Empty
InläggRubrik: Sv: Valp till våren !   Valp till våren ! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Valp till våren !
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
kattens blandade forum :: Kattsnack :: Medlemmarnas katter-
Hoppa till: